• djurtjejen

Barnvakten var full

Igår skulle jag och min man har "dejtkväll" och min kompis dotter (17) som har varit barnvakt åt oss flera gånger innan skulle sitta barnvakt åt våra barn.
    Som sagt har hon varit barnvakt åt oss innan det har gått bra, våra barn (6 och 4) har bara haft bra saker att säga om denna barnvakt.

När barnvakten kommer till oss runt 17:30 åker jag och min man iväg. Efter ett tag ringer jag barnvakten bara för att kolla att allt var bra, men hon svarar inte. Eftersom mina barn är så pass små har dom inte egna telefoner och ingen svarar i hemtelefonen heller så jag kan inte nå mina barn.

Efter att ha ringt barnvakten flera gånger utan svar åker såklart jag och min man hem. När vi väl kommer hem springer mina barn fram till oss och säger att barnvakten är konstig. När vi hittar barnvakten ser jag att hon är helt stupfull. Vi ringer hennes mamma när hon kommer började min man och mamman skrika på varandra. Min man är såklart förbannad för att barnvakten är full och hennes mamma försöker försvara dottern. 

Idag ringde mamman och bad om ursäkt för sin dotters beteende men vi är såklart fortfarande skitarga. Vet inte vad man ska säga.

Vet inte riktigt var jag ville komma med denna tråd, vill nog bara skriva av mig 
    Är så jävla arg att jag skakar, liksom vi gav henne ansvar för våra barn medans vi var ute, hur kan man vara så ansvarslös?
  • Svar på tråden Barnvakten var full
  • viseversa

Jag hade också blivit sjukt förbannad. Hon hade då ALDRIG fått passa mina barn igen. Och det hade jag låtit henne veta också. Vad fick hon sprit ifrån? Hade hon med sig eller tog hon av er?

• Birgitta02

Jäkligt märkligt med en 17-åring som super sig full i sin ensamhet. Låter som om hon har ett riktigt problem där.
    Och nej, aldrig mer skall du ha henne som barnvakt!

• Carambolan

Aldrig mer den barnvakten. Och jag hade inte accepterat en ursäkt från 17-åringens mamma. Det är väl bannemig 17-åringen som ska be om ursäkt...?

• djurtjejen
    viseversa skrev 2016-09-05 15:05:18 följande:

Jag hade också blivit sjukt förbannad. Hon hade då ALDRIG fått passa mina barn igen. Och det hade jag låtit henne veta också. Vad fick hon sprit ifrån? Hade hon med sig eller tog hon av er?

Jag är rätt säker på att hon tog från oss
  • djurtjejen
    Carambolan skrev 2016-09-05 15:12:14 följande:

Aldrig mer den barnvakten. Och jag hade inte accepterat en ursäkt från 17-åringens mamma. Det är väl bannemig 17-åringen som ska be om ursäkt...?

Exakt, fattar inte varför hennes mamma måste ringa och be om ursäkt åt henne
  • Holma

Väldigt märklig tråd måste jag säga . Inte så mycket sanning i detta tror jag .

• djurtjejen
    Holma skrev 2016-09-05 15:15:15 följande:

Ge en bra anledning varför jag skulle ljuga?
  • viseversa
    Holma skrev 2016-09-05 15:15:15 följande:

Och varför inte?
  • viseversa
    djurtjejen skrev 2016-09-05 15:14:00 följande:
    Jag är rätt säker på att hon tog från oss
    HON ska såklart ringa och be om ursäkt sen kan du även berätta att hon sumpat alla chanser hos er nu.
  • djurtjejen
    viseversa skrev 2016-09-05 15:18:43 följande:
    HON ska såklart ringa och be om ursäkt sen kan du även berätta att hon sumpat alla chanser hos er nu.
    Håller med, väntar fortfarande på en ursäkt från henne
Svar på tråden Barnvakten var full