• djurtjejen

Barnvakten var full

Igår skulle jag och min man har "dejtkväll" och min kompis dotter (17) som har varit barnvakt åt oss flera gånger innan skulle sitta barnvakt åt våra barn.
    Som sagt har hon varit barnvakt åt oss innan det har gått bra, våra barn (6 och 4) har bara haft bra saker att säga om denna barnvakt.

När barnvakten kommer till oss runt 17:30 åker jag och min man iväg. Efter ett tag ringer jag barnvakten bara för att kolla att allt var bra, men hon svarar inte. Eftersom mina barn är så pass små har dom inte egna telefoner och ingen svarar i hemtelefonen heller så jag kan inte nå mina barn.

Efter att ha ringt barnvakten flera gånger utan svar åker såklart jag och min man hem. När vi väl kommer hem springer mina barn fram till oss och säger att barnvakten är konstig. När vi hittar barnvakten ser jag att hon är helt stupfull. Vi ringer hennes mamma när hon kommer började min man och mamman skrika på varandra. Min man är såklart förbannad för att barnvakten är full och hennes mamma försöker försvara dottern. 

Idag ringde mamman och bad om ursäkt för sin dotters beteende men vi är såklart fortfarande skitarga. Vet inte vad man ska säga.

Vet inte riktigt var jag ville komma med denna tråd, vill nog bara skriva av mig 
    Är så jävla arg att jag skakar, liksom vi gav henne ansvar för våra barn medans vi var ute, hur kan man vara så ansvarslös?
  • Svar på tråden Barnvakten var full
  • DevilsDaughter
    Holma skrev 2016-09-05 15:21:25 följande:
    Så pass stora barn som inte sett att barnvakten druckit alkohol utan säger att hon är konstig tex
    Min barn som är äldre än så skulle kunna säga samma sak. Alla barn är inte så införstådda i vad alkohol är och gör i tidig ålder. 
  • Anonym (Tina)
    Anonym (Troll) skrev 2016-09-05 20:17:58 följande:

Bara en 17 åring med problem skulle sitta och supa till själv när hon får betalt för att vara barnvakt. Jag tvivlar väldigt starkt på att det här är sant. Jag drack när jag var 17, jag har också stulit sprit av föräldrar och liknande men jag skulle aldrig ha gjort det i en sån situation, vilken 17 sitter ensam och blir aspackad?

Jag gjorde det när jag var 16.. Satt hemma och drack mig stupfull.. Jag mådde dåligt psykiskt då.. Men skulle nog aldrig ha gjort det ensam hos någon annan sådär, men tvivlar inte på att det finns 17-åringar som kan ha gjort så vare sig tråden är sann eller ej.
  • PurpleHeart
    Holma skrev 2016-09-05 18:51:40 följande:

Brukar du avregga dig om du har annat att göra några timmar ?

Nej men däremot om min tråd spårade ur pga att någon inte kunde bete sig...
  • PurpleHeart
    Holma skrev 2016-09-05 18:45:56 följande:

Oj är du aldrig i city ? Var där senast idag o såg ett flertal faktiskt

Jo det händer att jag är i city, men nej jag stöter inte på fulla människor då.
  • Holma
    PurpleHeart skrev 2016-09-05 22:31:30 följande:
    Jo det händer att jag är i city, men nej jag stöter inte på fulla människor då.
    Skumt för dom sitter i varje hörn runt plattan
  • PurpleHeart
    Holma skrev 2016-09-05 22:54:44 följande:

Skumt för dom sitter i varje hörn runt plattan

Plattan är inte den enda delen av city. Hänger inte på plattan med mina barn.
  • Holma
    PurpleHeart skrev 2016-09-06 05:40:35 följande:
    Plattan är inte den enda delen av city. Hänger inte på plattan med mina barn.
    Nu skrev jag runt plattan som ett exempel , vi passerar där i stort sätt varje gång vi är i stan då vi går av tåget där .
  • PurpleHeart
    Holma skrev 2016-09-06 05:54:04 följande:
    Nu skrev jag runt plattan som ett exempel , vi passerar där i stort sätt varje gång vi är i stan då vi går av tåget där .
    Skit samma, det tillhör inte vanligheterna att barn ser fulla människor, även om nu dina barn uppenbarligen gör det. De flesta bor inte ens i Stockholm, så att bli förvånad över att barn som inte hänger på plattan inte blir exponerade för fulla människor är inget att bli förvånad över.

Over and out 
  • Holma
    PurpleHeart skrev 2016-09-06 08:37:37 följande:
    Skit samma, det tillhör inte vanligheterna att barn ser fulla människor, även om nu dina barn uppenbarligen gör det. De flesta bor inte ens i Stockholm, så att bli förvånad över att barn som inte hänger på plattan inte blir exponerade för fulla människor är inget att bli förvånad över.

Over and out 
    Har bott på flera platser o dom finns i stort sätt överallt . Tur är väl det så barnen blir avskräckta av att se skiten
Svar på tråden Barnvakten var full