• djurtjejen

Barnvakten var full

Igår skulle jag och min man har "dejtkväll" och min kompis dotter (17) som har varit barnvakt åt oss flera gånger innan skulle sitta barnvakt åt våra barn.
    Som sagt har hon varit barnvakt åt oss innan det har gått bra, våra barn (6 och 4) har bara haft bra saker att säga om denna barnvakt.

När barnvakten kommer till oss runt 17:30 åker jag och min man iväg. Efter ett tag ringer jag barnvakten bara för att kolla att allt var bra, men hon svarar inte. Eftersom mina barn är så pass små har dom inte egna telefoner och ingen svarar i hemtelefonen heller så jag kan inte nå mina barn.

Efter att ha ringt barnvakten flera gånger utan svar åker såklart jag och min man hem. När vi väl kommer hem springer mina barn fram till oss och säger att barnvakten är konstig. När vi hittar barnvakten ser jag att hon är helt stupfull. Vi ringer hennes mamma när hon kommer började min man och mamman skrika på varandra. Min man är såklart förbannad för att barnvakten är full och hennes mamma försöker försvara dottern. 

Idag ringde mamman och bad om ursäkt för sin dotters beteende men vi är såklart fortfarande skitarga. Vet inte vad man ska säga.

Vet inte riktigt var jag ville komma med denna tråd, vill nog bara skriva av mig 
    Är så jävla arg att jag skakar, liksom vi gav henne ansvar för våra barn medans vi var ute, hur kan man vara så ansvarslös?
  • Svar på tråden Barnvakten var full
  • Aikido
    Holma skrev 2016-09-05 16:47:09 följande:
    Det var du själv som drog in kaffet . Ts är inte 100 på att det kom från dom .
    "sprit i en kaffemugg" betyder inte samma sak som att hälla sprit i kaffet.
  • Anonym (landet)
    Holma skrev 2016-09-05 16:36:26 följande:

Räcker oftast att gå ut på stan så ser man nån alkis o barnen frågar , men ni kanske bor i en nykter stad ?

Hur många alkisar har ni på eran gata? Låter på dig som det är lika vanligt att se de som fåglar i naturen. Skulle inte skaffa barn om jag bodde på i ett sånt område.

Även om barnen har sett fulla människor och frågar så svarar inte alla föräldrar att det är en läsk som gör folk korkade.
  • viseversa
    Holma skrev 2016-09-05 16:36:26 följande:
    Räcker oftast att gå ut på stan så ser man nån alkis o barnen frågar , men ni kanske bor i en nykter stad ?
    Jag är inte ute på stan med mina barn. Bor i Sthlm om du måste veta och nej det står inre fulla människor i varje gathörn där vi bor.
  • viseversa
    Holma skrev 2016-09-05 16:38:16 följande:
    Att dricka sig stupfull på kaffe o sprit är inte så lätt , vad fick hon spriten ifrån ?
    Gör man så där så har man alkoholproblem o då räcker det inte att dricka lite sprit i kaffe för att bli stupfull
    Vadå kaffe? Alltså vad sysslar du med? Hon har tagit av ts sprit och druckit sig full. Krävs inte mycket tex vodka för att bli aspackad. Vad du försöker komma fram till fattar jag dock inte.
  • PurpleHeart
    Holma skrev 2016-09-05 16:47:09 följande:
    Det var du själv som drog in kaffet . Ts är inte 100 på att det kom från dom .
    Sprit i kaffemugg ja, inte kaffe i muggen...
  • StevenDiese

Är ni hundra på att hon var full? Hon var inte hög?

• PurpleHeart
    Anonym (M) skrev 2016-09-05 16:47:18 följande:
    Kan inte barn i den åldern menar du känna lukten av sprit?

Hon var ju stupfull.
    De barn som har blivit utsatta för fulla vuxna och har känt deras andedräkt på nära håll kan absolut det. Men förhoppningsvis så lever ts under stabila förhållanden så barnen har sluppit uppleva det.
  • Aikido

Och där försvann TS. Kanske var det ett socialt experiment trots allt.

• StevenDiese

Visst har man lite bekymmer med uppförande när man är 17 men det låter helt galet. Hon visste ju att ni kommer hem igen?

Har hon aldrig varit full innan så behövs det ju inte så mycket. Kanske blev nyfiken?

• Holma
    PurpleHeart skrev 2016-09-05 17:06:46 följande:
    De barn som har blivit utsatta för fulla vuxna och har känt deras andedräkt på nära håll kan absolut det. Men förhoppningsvis så lever ts under stabila förhållanden så barnen har sluppit uppleva det.
    Ett barn i den åldern som sett en full människa på stan vilket sker dagligen in alla städer ser oxå det
Svar på tråden Barnvakten var full