• vikikik

Pergotime September

Hej tjejer!
    Har börjat min behandling mot barnlösenhet pga Pcos .
    Jag tar nu Primolut nor för att börja med Pergotime när mensen startar. Hoppas hoppas att det tar sig för oss.
    Finns det någon som också äter eller ska äta Pergotime? Vill så gärna följas åt. Skrattande
  • Svar på tråden Pergotime September
  • vikikik

Jag är inne på dag 6 av Primolut. Kan knappt vänta på att jag blir klar med all  medicinering. Av någon anledning tror jag att det ska funka för oss, hoppas att du också blir positivt inställt till det.Glad Jag har dock stor rädsla för missfall när jag väl lyckas bli gravid.Gråter

• vikikik

Hej på dig med! Det är så bra att vi blir fler här tjejerSkrattande Nu kommer du uppleva allt före oss, hoppas verkligen att det kommer fungera denna gång och vi får juni bebisar. 
     En sak som jag undrar om är när efter pillerstopp brukar man få ÄL.?

• vikikik

[quote=76944945][quote-nick]Newbie84 skrev 2016-09-05 19:43:22 följande:[/quote-nick]Hej har avslutat min Pergo och har pco. Käkade provera för att få igång mensen sen fick jag pyttemens själv men ingen ägglossning så tog pergotime. Har inte blivit uppföljd med VUL men äggstickor gav utslag på cd 22. Har tagit blodprov för att kolla hormonvärdena och de var normala. tror dock inte att jag blev gravid på detta försök, men är bara glad att jag fick utslag på testerna har inte hänt innan pergon :)

Det positiva med pco är att äggen som vi ju har gott om ofta har väldigt bra kvalitet och behövs ivf eller annan hjälp så ger det goda förutsättningar för att det ska ta sig :)[/

Hur vet du att du inte blev gravid? Har du gjort test?

• vikikik

Ellia jag tycker att du ska börja räkna från dagen din blödning starar, för att man tar gulkroppshormon med hopp att starta en blödning och därför tycker jag att det kommer inte spela så stor roll om du tar Provera i 10 dagar eller 9. Jag har även hört att man brukar äta pergotime på femte dagen av blödningen orsakad av missfall och dem lyckas med behandlingen. Så det viktigaste enligt mig är att få en blödning.

• vikikik

Hej Malin845!

Tråkigt att du behöver vänta men oroa dig inte även det kommer gå fort, men kan du börja direkt efter att cystan försvinner ?

• vikikik

Ellia, vad kul att det funkade, hoppas att allt kommer gå som vi har tänkt oss :)

Tänkte fråga om det är nödvändigt att börja med Pergon medans man har blödning? för att min menstruation vara i just 5 dagar,( fick mens imorse) alltså dagen jag börjar med Pergon är mensen borta.

• vikikik

Newbie hoppas att det finns något därinne om du känner det :) Berätta gärna hur det gick efter gyn besöket.

• vikikik
    Ellia skrev 2016-09-13 14:05:50 följande:
    Verkligen! var lite orolig över om mensen ens skulle komma eftersom jag aldrig blöder.. så det känns skönt att det i alla fall funkat. Har du testat dig nåt mer om du är gravid?
    vikikik skrev 2016-09-13 11:03:05 följande:

Ellia, vad kul att det funkade, hoppas att allt kommer gå som vi har tänkt oss :)

Tänkte fråga om det är nödvändigt att börja med Pergon medans man har blödning? för att min menstruation vara i just 5 dagar,( fick mens imorse) alltså dagen jag börjar med Pergon är mensen borta.

Hoppas jag med :)

Jag hade samma fundering som du, när jag gick på p-piller hade jag oftast väldigt lite mens som varade i bara tre dagar, men nu efter proverakuren har det hittills blött rikligt som kanske håller sig till torsdag, som är femte dagen. Min gissning är att det inte spelar så stor roll, så länge det är femte dagen i cykeln som kuren börjar på? (om det nu är dag 5 man fått ordinerat att börja)

Hej Ellia får jag hacka på här med lite frågor ?
    :), har du börjat med Pergotime? Hur går det, har du några biverkningar? har du bokat tid för VUL? Vilken cyckeldag ska VUl göras?
  • vikikik
    Ellia skrev 2016-09-16 20:35:17 följande:

Självklart! Dag 2 med Pergo idag och än så länge inga biverkningar. Vill inte känna efter för mycket heller utan tänkte lita på att det funkar ????

Min gyn sa inget om VUL, jag ska endast dit dag 23 för att ta ett blodprov och se om jag haft ägglossning. Vet inte varför det inte blir nåt VUL men hört flera som inte fått göra?

Hur går det för dig? :)

Va kul att du inte har fått några biverkningar, hoppas att jag inte gör det heller ????

Jag ska börja med den idag :) men vet inte om det spelar nån roll viken tid på dagen man äter tabletten. ? Min gyn. hade sagt att jag skulle ringa till mottagningen och boka tid efter att mensen börjar , så jag gjorde det. Ska på Vul cykeldag 10( vet inte vf så tidigt men aja). Skulle också gärna vilja lämna blodprov för att vara säker på att Äl har skett.
Svar på tråden Pergotime September