• vikikik

Pergotime September

Hej tjejer!
    Har börjat min behandling mot barnlösenhet pga Pcos .
    Jag tar nu Primolut nor för att börja med Pergotime när mensen startar. Hoppas hoppas att det tar sig för oss.
    Finns det någon som också äter eller ska äta Pergotime? Vill så gärna följas åt. Skrattande
  • Svar på tråden Pergotime September
  • Ellia

Hej! 
    Jag är inne på dag 5 av Provera just nu, och börjar sen på Pergotime efter mensen :) har även jag pcos och har i princip aldrig haft regelbunden mens. 

Har funderat på huruvida jag vill vara utåt med detta försök, känner mig så negativt inställd eftersom jag inte lyckats bli gravid och inte vet om det ens kommer funka med denna hjälp, men känns som att det ändå kommer uppstå frågor och funderingar och då kan det vara skönt med andra i samma situation. :)

• vikikik

Jag är inne på dag 6 av Primolut. Kan knappt vänta på att jag blir klar med all  medicinering. Av någon anledning tror jag att det ska funka för oss, hoppas att du också blir positivt inställt till det.Glad Jag har dock stor rädsla för missfall när jag väl lyckas bli gravid.Gråter

• Linneabengtsson1990

Jag hakar gärna på! Jag började med Pergotime idag och hoppas på 5e gången gillt :) Har haft problem med utebliven mens och ingen ägglossning, så nu har jag äntligen haft en riktig mens och hoppas att detta ska gå vägen.

Jag har tidigare haft p-stav i 6 år och innan dess P-piller, så jag har aldrig haft en normal cykel så länge jag kan minnas. / tjej 26år

• vikikik

Hej på dig med! Det är så bra att vi blir fler här tjejerSkrattande Nu kommer du uppleva allt före oss, hoppas verkligen att det kommer fungera denna gång och vi får juni bebisar. 
     En sak som jag undrar om är när efter pillerstopp brukar man få ÄL.?

• Newbie84

Hej har avslutat min Pergo och har pco. Käkade provera för att få igång mensen sen fick jag pyttemens själv men ingen ägglossning så tog pergotime. Har inte blivit uppföljd med VUL men äggstickor gav utslag på cd 22. Har tagit blodprov för att kolla hormonvärdena och de var normala. tror dock inte att jag blev gravid på detta försök, men är bara glad att jag fick utslag på testerna har inte hänt innan pergon :)

Det positiva med pco är att äggen som vi ju har gott om ofta har väldigt bra kvalitet och behövs ivf eller annan hjälp så ger det goda förutsättningar för att det ska ta sig :)

• Ellia
    vikikik skrev 2016-09-05 18:41:04 följande:

Jag är inne på dag 6 av Primolut. Kan knappt vänta på att jag blir klar med all  medicinering. Av någon anledning tror jag att det ska funka för oss, hoppas att du också blir positivt inställt till det.Glad Jag har dock stor rädsla för missfall när jag väl lyckas bli gravid.Gråter

Ah, insåg att jag är på dag 6 jag med. Då ligger vi lika :)

Kul att du säger så! Jag hoppas såklart det jag med, men är liite rädd för att inget ska hända. Men är ju större chans med dessa piller. Tänker som du även på missfall en hel del... Men nu ska vi peppa varandra! :)
  • Malin 845

Här är en till :).

Jag och min sambo har försökt i 1,5 år snart. Jag har PCO och har gått ner till ett normalare BMI för att få börja med Pergotime, vilket jag ska ta första tabletten av på onsdag :). Ska då till gyn för vul för att kontrollera att jag inte har cystor innan behandlingen börjar :)
    Vi har genomgått utredning och min sambos spermaprov var utmärkt enligt läkaren.

Detta känns spännande och samtidigt läskigt! :)

• Ellia
    vikikik skrev 2016-09-05 19:32:51 följande:

Hej på dig med! Det är så bra att vi blir fler här tjejerSkrattande Nu kommer du uppleva allt före oss, hoppas verkligen att det kommer fungera denna gång och vi får juni bebisar. 
     En sak som jag undrar om är när efter pillerstopp brukar man få ÄL.?

Gynekologen jag träffade sa allt från dag 14-16 men att det även kan hända tidigare/senare.

Efter att ha läst en hel del andra trådar så verkar det variera för många. Ältester kommer gå åt rejält runt den tiden :)

Någon annan som inte ska göra ett VUL efter pergo? Jag skulle bara dit dag 23 för provtagning för att se om jag hade ägglossning. Känns lite märkligt?
  • Newbie84
    Ellia skrev 2016-09-05 21:25:33 följande:

Gynekologen jag träffade sa allt från dag 14-16 men att det även kan hända tidigare/senare.

Efter att ha läst en hel del andra trådar så verkar det variera för många. Ältester kommer gå åt rejält runt den tiden :)

Någon annan som inte ska göra ett VUL efter pergo? Jag skulle bara dit dag 23 för provtagning för att se om jag hade ägglossning. Känns lite märkligt?

Fick inte heller vul men ska be om det nästa kur
  • vikikik

[quote=76944945][quote-nick]Newbie84 skrev 2016-09-05 19:43:22 följande:[/quote-nick]Hej har avslutat min Pergo och har pco. Käkade provera för att få igång mensen sen fick jag pyttemens själv men ingen ägglossning så tog pergotime. Har inte blivit uppföljd med VUL men äggstickor gav utslag på cd 22. Har tagit blodprov för att kolla hormonvärdena och de var normala. tror dock inte att jag blev gravid på detta försök, men är bara glad att jag fick utslag på testerna har inte hänt innan pergon :)

Det positiva med pco är att äggen som vi ju har gott om ofta har väldigt bra kvalitet och behövs ivf eller annan hjälp så ger det goda förutsättningar för att det ska ta sig :)[/

Hur vet du att du inte blev gravid? Har du gjort test?

Svar på tråden Pergotime September