• Ellia

Pergotime September

Hej! 
    Jag är inne på dag 5 av Provera just nu, och börjar sen på Pergotime efter mensen :) har även jag pcos och har i princip aldrig haft regelbunden mens. 

Har funderat på huruvida jag vill vara utåt med detta försök, känner mig så negativt inställd eftersom jag inte lyckats bli gravid och inte vet om det ens kommer funka med denna hjälp, men känns som att det ändå kommer uppstå frågor och funderingar och då kan det vara skönt med andra i samma situation. :)

• Ellia
    vikikik skrev 2016-09-05 18:41:04 följande:

Jag är inne på dag 6 av Primolut. Kan knappt vänta på att jag blir klar med all  medicinering. Av någon anledning tror jag att det ska funka för oss, hoppas att du också blir positivt inställt till det.Glad Jag har dock stor rädsla för missfall när jag väl lyckas bli gravid.Gråter

Ah, insåg att jag är på dag 6 jag med. Då ligger vi lika :)

Kul att du säger så! Jag hoppas såklart det jag med, men är liite rädd för att inget ska hända. Men är ju större chans med dessa piller. Tänker som du även på missfall en hel del... Men nu ska vi peppa varandra! :)
  • Ellia
    vikikik skrev 2016-09-05 19:32:51 följande:

Hej på dig med! Det är så bra att vi blir fler här tjejerSkrattande Nu kommer du uppleva allt före oss, hoppas verkligen att det kommer fungera denna gång och vi får juni bebisar. 
     En sak som jag undrar om är när efter pillerstopp brukar man få ÄL.?

Gynekologen jag träffade sa allt från dag 14-16 men att det även kan hända tidigare/senare.

Efter att ha läst en hel del andra trådar så verkar det variera för många. Ältester kommer gå åt rejält runt den tiden :)

Någon annan som inte ska göra ett VUL efter pergo? Jag skulle bara dit dag 23 för provtagning för att se om jag hade ägglossning. Känns lite märkligt?
  • Ellia

Min sista dag med Provera är på fredag och nu idag har jag börjat få lite bruna flytningar eller spottings som blir allt rödare. Om mensen kommer igång ordentligt imorrn, ska jag räkna det som dag 1 eller vänta till efter fredag då jag är klar med proverakuren Eftersom jag ska börja med Pergo dag 5. Ska jag ens äta sista tabletterna av Provera?

Vet att det känns logiskt att i så fall räkna imorgon som dag 1, men blir lite rådvill då det här är första gången.

• Ellia

Tack för era svar :) lyckades inte få tag i min gyn, men idag har det inte varit nå spottings eller liknande så jag avvaktar till imorrn och ser vad som händer. Känns inte som att det kommit igång riktigt än.

• Ellia

Säger som Newbie, skönt att höra om hur det har funkat. Hoppas det går vägen för dig igen, Jossan.  

Jag fick i alla fall mensen som tänkt igår söndag. Spänd förväntan på torsdag och att få börja med pergo. Skrattande 

• Ellia
    Newbie84 skrev 2016-09-12 20:02:02 följande:
    Visst är det skönt att känna att man ändå tar ett steg framåt, berätta gärna om du får några biverkningar. Ska boka in nytt besök hos gyn för nästa kur snart om mensen kommer i helgen.
    Verkligen! var lite orolig över om mensen ens skulle komma eftersom jag aldrig blöder.. så det känns skönt att det i alla fall funkat. Har du testat dig nåt mer om du är gravid?
    vikikik skrev 2016-09-13 11:03:05 följande:

Ellia, vad kul att det funkade, hoppas att allt kommer gå som vi har tänkt oss :)

Tänkte fråga om det är nödvändigt att börja med Pergon medans man har blödning? för att min menstruation vara i just 5 dagar,( fick mens imorse) alltså dagen jag börjar med Pergon är mensen borta.

Hoppas jag med :)

Jag hade samma fundering som du, när jag gick på p-piller hade jag oftast väldigt lite mens som varade i bara tre dagar, men nu efter proverakuren har det hittills blött rikligt som kanske håller sig till torsdag, som är femte dagen. Min gissning är att det inte spelar så stor roll, så länge det är femte dagen i cykeln som kuren börjar på? (om det nu är dag 5 man fått ordinerat att börja)

• Ellia
    vikikik skrev 2016-09-16 14:51:25 följande:
    Hej Ellia får jag hacka på här med lite frågor ?
    :), har du börjat med Pergotime? Hur går det, har du några biverkningar? har du bokat tid för VUL? Vilken cyckeldag ska VUl göras?
    Självklart! Dag 2 med Pergo idag och än så länge inga biverkningar. Vill inte känna efter för mycket heller utan tänkte lita på att det funkar ????

Min gyn sa inget om VUL, jag ska endast dit dag 23 för att ta ett blodprov och se om jag haft ägglossning. Vet inte varför det inte blir nåt VUL men hört flera som inte fått göra?

Hur går det för dig? :)
  • Ellia
    vikikik skrev 2016-09-17 10:36:08 följande:
    Va kul att du inte har fått några biverkningar, hoppas att jag inte gör det heller ????

Jag ska börja med den idag :) men vet inte om det spelar nån roll viken tid på dagen man äter tabletten. ? Min gyn. hade sagt att jag skulle ringa till mottagningen och boka tid efter att mensen börjar , så jag gjorde det. Ska på Vul cykeldag 10( vet inte vf så tidigt men aja). Skulle också gärna vilja lämna blodprov för att vara säker på att Äl har skett.
    Roligt :) innan jag började hade jag läst att många tog tabletten på kvällen ifall biverkningar uppkom, så jag har gjort likadant. Men annars ska det inte spela roll. 

Gissar att du ska dit tidigt för att se hur äggen har växt till sig och att det inte är för många inför ägglossningen. :) min gyn kanske inte trodde att det skulle vara någon risk för mig av nån anledning. Eller så tänkte hon inte på det.
  • Ellia
    vikikik skrev 2016-09-21 18:06:54 följande:
    Hur går det för dig har du märkt något efter pillerstopp?
    Jag tog min sista tablett idag Glad är så förhoppningsfull inför morgondagens VUL hoppas hoppas att vi båda har fina och stora folliklar på G.
    Själv har jag haft ömma bröst i 2 dagar och det gör jätte ont :( samt har jag känningar runt äggstockar, det huger till då och då.
    Jag har inte känt av så mycket, tog sista tabletten i måndags och under kuren märkte jag inget egentligen. Men sen i söndags har jag känt något främst kring vänster sida, lite stramningar eller små hugg ibland. Har sen igår även märkt av mer flytningar, något jag aldrig annars brukar märka. 

Jag hoppas allt det här betyder att något är på gång. Eftersom jag i princip aldrig märkt någon ägglossning tidigare vet jag heller inte vad jag ska förvänta mig. :) tog ett äl-test idag och det såg ut som en liten stegring jämfört med ett test jag tog i måndags mest för att ha något att utgå från.

Verkar ju vara igång för dig med. :) Lycka till imorgon! Hoppas verkligen det ser fint ut hos dig :D 
Svar på tråden Pergotime September