• Jossan82

Pergotime September

Hej jag hakar gärna på här då vi hoppas på ett tredje barn. Första tog sig naturlig väg efter 5-6 månader. Andra tog längre tid så då kollade jah upp mig och det visade sig att jag har pcos och sällan har ägglossning. Jag började med pergotime och blev gravid på första försöket. Nu önskar vi bli gravida igen. Har tagit min första kur med pergo och hade ett ägg som skulle släppa vilken dag som helst efter vul. Hade sex dagarna innan, under och efter ägglossning och tänkte att jag SÄKERT blir gravid nu eftersom det gick på första försöket förra gången med Pergotime. Men idag fick jag lite blod på pappret. Är inte så hoppfull. Men men går det inte den här gången så går det nästa eller nästa. Pergotime funkade utmärkt för oss förra gången och funkar för de flesta med Pcos eller Pco verkar det som!

• Jossan82

Hej vi har alla varit sjuka i evigheter här hemme så det var längesen jag skrev. Jag fick min mens jättetidigt efter ägglossningen. Så nu har jag ätit min andra pergokur. Jag känner utav kurerna tycker jag, blir väldigt varm och får väldigt ont i äggstockarna. Blir mer irriterad också trist nog.

Var på vul och hade många många ägg, troligtvis kommer iaf två släppa, så stor risk för tvilligar den här gången. Ska dit igen på mån och dubbelkolla men troligtvis så blir det inget sex för oss den gär gången med risk för tvilligar vilket vi inte vill ha eftersom vi redan har två barn.

Så jag får nog hoppas på nästa gång. Kanske skulle jag få någon annan tablett minns inte vad den hette som oftas inte ska ge risk för lika många ägg och inte ska påverka slemhinnan lika mycket sa min läkare. Är lite känslig för pergo och det blir lätt många ägg men om jag inte äter pergo så vet man aldrig när jag har ägglossning och det kan verkligen ta tid att bli gravid.

Hade verkligen hoppats på maj eller juni bebis :(

Det verkar som att pergon funkar för många tycker jag! Har läst att många med PCOS har väldigt mycket och väldigt bra kvalite på äggen och även kan bli gravida längre upp i ålder. Att ska man ha någon svårighet med att få barn så är PCOS det som faktiskt lätt går att åtgärda!

• Jossan82

Var på vul idag och som tur är så hade alla äggen avstannat i växandet föutom ett ägg. Allt såg bra ut så nu är det bara att köra på! Detta blir andra försöket med pergotime för oss. Undra om det kommer att ta sig den här gången :)

• Jossan82

Jag gick flera gånger på vul för att kolla äggen så att det inte fanns risk för att fler skulle släppa. Men sista gången så var ett ägg på 21 mm och jag tror jag hade ägglossning typ två dygn senare efter det så då borde ägget varit kanske 23-25 kanske.

Den här gången var ägget på 17mm i måndags och jag fick glad gubbe på CB nu ikväll så då släpper ju äggen om ca 24-48 timmar och kommer kanske vara runt 21-23 kanske.

• Jossan82

Hade glad gubbe på CB ägglossningstest i tisdags och onsdags och vi har myst på. Så kanske blir det något eller kanske inte. Denna eviga väntan på mensen. Förra månaden dök ju mensen upp bara 7 dagar efter ägglossningen vilket jag inte varit med om tidigare.

Håller tummarna för oss alla.

• Jossan82

Hej! Spännande att fler av oss verkar ha haft ägglossning. Och även om det inte tar sig den gär gången så är det ju grymt att man har haft ägglossning iaf! Jag har inte gjort några ytterligare tester eller vul för att bekräfta ägglossning. Det såg ut på vul att jag skulle ha det vilken dag som helst när jag var där och sen så hade jag positivt ägglossningstest så jag tror jag har haft det!? Men man vet ju aldrig. Pergo har ju funkat förut för oss så jag hoppas det funkar igen. Jag är nu tillbaka på jobbet igen efter mammaledighet och det känns bra. Borde få min mens någon gång i slutet av nästa vecka typ tor-sön? Vet inte riktigt eftersom ägget släpper ju 1-2dygn efter positivt test och det borde vara 14 dagar tor eller fredag då. Tror jag ska testa mig på fredag om mensen inte kommit innan.

Jag vare sig tror eller inte tror att jag kan vara gravid. Har varit gravid två gånger innan och då hade jag inga känningar förens i vecka 6. Jag försöker inte känna efter för då kommer jag börja inbilla mig en massa. Om det inte blir något den här gången så tror jag att jag tar en paus i typ två månader och sen kör jag igen i december typ.

• Jossan82

Ellia vad spännande! Man är ju alltid så sjuuuukt pirrig precis innan man ska testam nej det är verkligen omöjligt att stänga av tankar och känslor helt när man önskar något så mycket. Håller tummarna!!!!

• Jossan82

Ellia surt att du glömde pergo. Men har hört att effekten av pergotime brukar hålla i sig även månaden efter. Så flera blir gravida månaden som dom har uppehåll eller missar pergotime. Så kör på!!!

Själv vet jag ju inte riktigt när mensen bör komma? Kanske fre, lör eller sön? Kanske tidigare? Vet inte när jag ska testa, testar kanske på fredag? Har inga känningar men är ju så tidigt och har aldrig haft känningar fören tidigast vecka 6.

• Jossan82

Vikikik jag har ibland mer mensvärk och ibland mindre. Värken kan komma och gå i några dagar innan och den kan komma 30 min innan min mens kommer så det är verkligen inget jag kan gå efter tyvärr. Jag minns med min första graviditet att jag hade mensvärk och var helt säker på att den skulle komma, men den kom inte :)

Men jag tror inte jag hade mensvärk med andra, dock hade jag mens (eller en genombrottsblödning) så jag var helt säker på när vi väntade vårt andra att jag inte var gravid och drack vin och så då jag hade fått min mens ännu en gång och var ledsen över att det inte var någon bebis i magen. Men tji fick jag när jag några veckor senare bara mådde mer pyton och pyton och sen visade sig vara gravid igen :)

Har haft lite mensvärk till och från idag och igår, men bara lite. Ungefär som jag tror jag brukar ha runt mens. Har helt plöttsligt börja tänka på det så sjukt mycket de senaste dagarna. Börjat hoppas och tro att jag är gravid även om det inte finns något som anntyder att jag är det. Var coollugn bara för några dagar sen men nu när den bör komma vilken dag som helst så tänker jag på det och börjar ofrivilligt hoppas och intala mig själv att jag är gravid. Önskar jag inte gjorde det för man blir så besviken sen men det är liksom omöjligt att inte göra det.

Hur känner och tänker du?

• Jossan82

Åh förstår dig och känner igen det sååå väl. Har varit måååånga tårar och känt hopplöshet både första och andra gången vi försökte. Konstigt nog så var jag mer ledsen andra gången vi försökte skaffa barn vilket kanske är otippat men det tog längre tid då (tills jag fick pergo) och det var så jobbigt.

Längtan efter barn blir verkligen inte mindre efter att man fått ett.

Den här gången är jag mer lugn av naturliga skäl, då jag haft lyckat resultat av pergo tidigare.

Min läkare säger att jag har svårt att bli gravid, och att det på egen hand skulle troligtvis kanske ta 1-2 år men pergo har funkat så bra. Eftersom du än inte blivit gravid med pergomtime så kan det vara svårt att tro att det ska ta sig när man fått månad efter månad med besvikelse men så helt plötsligt så är du gravid och fattar inget!!??

Och jag trodde jag skulle vara coollugn när jag väl blev gravid och att man kunde andas ut men.....så blev det inte!!!

Istället så övergick oron till oro över missfall ända till säkert vecka 16 och sen övergick oron över andra saker som kan hända bebisen i magen.

Har aldrig haft ömma bröst vare sig runt mens eller graviditet. Brukar du ha det innan mens?

Det är ju annars för många ett väldigt vanligt tecken :)

Jag tror jag ska köpa ett graviditettest på vägen hem och testa imorgon.

• Jossan82

Gick upp och testade i morse och fick Gravid 2-3 veckor!!! Helt sjukt! Kommer bli hatad av mina chefer ???? då jag nyss kom tillbaka från mammaledighet. Men vad gör det om 100 år ????

Lycka till ni andra som snart ska ta tester!

Svar på tråden Pergotime September