• Anonym (mamma)

Jag hatar mitt ex nya

För ett år sedan flyttade jag efter att min man hade blivit kär i en bekant/kompis till oss. Hon har flyttat in och jag kan inte komma över det. Min man och jag sa alltid att om vi skulle skilja oss så skulle vi inte göra det försent, så vi var ovänner, utan hellre en bra skilsmässa än att försöka in absurdum, men jag kan inte låta bli att tycka att han gav upp för fort. Och nu måste jag emellanåt åka till mitt gamla hem för att hämta eller lämna barn (oftast byter vi via förskola/fritis, men det är inte alltid det går), och då ska jag stå där och småprata med kvinnan som har stulit mitt liv. Jag vill ha en bra relation till mitt ex och skulle vilja ha en happy go lucky nyfamilj där alla inblandade tycker om varandra, men jag känner mig så jävla sviken.

Hon bor i huset jag har varit med och byggt, sover i sängkläder jag har valt, njuter av trädgården jag har skapat, och leker mamma till mina barn. 

Hur kommer jag över detta? Jag vill inte ha mannen tillbaka och jag kan inte tvinga dem att sälja huset och flytta, men jag saknar livet som kärnfamilj och vill inte känna mig bara så här utbytt. Det är som att de inte har skapat ett nytt liv tillsammans, utan bara att jag är ersatt av någon ny. Jag hatar det! Jag hatar att leva varannanveckasliv. Och jag hatar att känna att jag har förlorat och hon har vunnit.

• Svar på tråden Jag hatar mitt ex nya
  • Anonym (tt)

problemet ligger ju hos dig, du kanske behöver terapi? Det är tufft javisst men man får väl anta att ni var överens om att skiljas? 

• Anonym (,,,,,)

Läste du ens TS? :)

Fanns nog inte mkt att göra när hennes x träffat en ny....

Förstår verkligen att det måste kännas vedervärdigt :(. Dålig stil att hon flyttade in i ert gamla hus. Man kan ju tycka att de dels kunde ta det lugnt men även flyttat till något nytt gemensamt. Vet inte nåt bra råd egentligen ts men förhoppningsvis kan ni lära er att kommunicera framöver och håller tummarna att du träffar nån ny. Hoppas hon är snäll mot dina barn. Det är viktigt! Kram

Anonym (tt) skrev 2016-09-06 11:11:47 följande:

problemet ligger ju hos dig, du kanske behöver terapi? Det är tufft javisst men man får väl anta att ni var överens om att skiljas? 

• Anonym (Ira)

Har du efter ett år inte kommit längre än så, borde du söka psykhjälp.

• Anonym (imma)

Ja jag hoppas också att du fick ut din del vid bodelningen. Annars kan du ju kräva bodelning nu och en försäljning av huset.

De gör ju inget formellt fel men lite smaklösa är de ju. Som ny kvinna skulle jag känna mig fruktansvärt obekväm med att exempelvis sova i sängkläder som exet valt ut.

• Anonym (tt)
    Anonym (,,,,,) skrev 2016-09-06 11:21:48 följande:

Läste du ens TS? :)

Fanns nog inte mkt att göra när hennes x träffat en ny....

Förstår verkligen att det måste kännas vedervärdigt :(. Dålig stil att hon flyttade in i ert gamla hus. Man kan ju tycka att de dels kunde ta det lugnt men även flyttat till något nytt gemensamt. Vet inte nåt bra råd egentligen ts men förhoppningsvis kan ni lära er att kommunicera framöver och håller tummarna att du träffar nån ny. Hoppas hon är snäll mot dina barn. Det är viktigt! Kram

ja jag läste TS? 
    Problemet ligger hos henne och hon verkar som hon skulle behöva prata med någon eftersom hon säger sig känna sig lurad på det liv hon skulle ha haft. Det finns inget som hennes ex och hans nya kan göra utan detta måste TS bearbeta på annat sätt. 
  • Famous

Hur har ni gjort med huset? Har han köpt ut dig?

Måste kännas skitjobbigt att den nya flyttat in då de blivit kära medan ni var ihop. Förstår fullt och fast att du inte vill se henne..

Nä hur fan kommer man över det? Genom att ha nån du kan prata och älta med antar jag. Få ur dig ilskan.

Själv hade jag nog velat ge de en känga på nåt sätt...

Vad säger barnen? Känns som allt hänt lite snabbt med tanke på situationen. Verkligen smaklöst av de båda.

• smulpaj01

Barn eller ej! Han/dom båda har betett sig som vidriga svin och jag hade ALDRIG förlåtit!
    Lider med dig ts....

• taquine

Famous skrev 2016-09-06 12:19:29 följande:

Hur har ni gjort med huset? Har han köpt ut dig?

Måste kännas skitjobbigt att den nya flyttat in då de blivit kära medan ni var ihop. Förstår fullt och fast att du inte vill se henne..

Nä hur fan kommer man över det? Genom att ha nån du kan prata och älta med antar jag. Få ur dig ilskan.

Själv hade jag nog velat ge de en känga på nåt sätt...

Vad säger barnen? Känns som allt hänt lite snabbt med tanke på situationen. Verkligen smaklöst av de båda.

smulpaj01 skrev 2016-09-06 12:34:52 följande:

Barn eller ej! Han/dom båda har betett sig som vidriga svin och jag hade ALDRIG förlåtit!
    Lider med dig ts....

Instämmer till hundra !

Uppenbarligen finns det folk till allt....Fy fan på ren svenska .

Goodness me
  • Anonym (ensam mamma)

Jag tyckte att det var jättejobbigt att flytta från huset vi byggt tillsammans trots att exet bor kvar själv så jag lider verkligen med dig

Försök tänka så här:

Det faktum att hon klivit in och tagit över ditt liv betyder att hon antingen vill vara du, eller är för svag eller för fantasilös för att skapa sig ett eget liv. Personligen hade jag vägrat leva i ett hem som skapats av min man tillsammans med en annan kvinna!

Det betyder även att din man tyckte att det liv och det hem ni byggt upp tillsammans var bra, men han ville leva tillsammans med en kvinna som är för svag eller för fantasilös för att skapa sig sitt eget liv så att han får bestämma helt själv

Slutsatsen är då att du la förvisso ner själ och hjärta i att bygga ett fantastiskt hem som du inte längre får leva i, men du har förmågan att skapa ett nytt hem, något de uppenbarligen saknar, och är därmed vinnaren i hela soppan.

Seriöst, vem vill sova på partnerns ex gamla lakan? Kräks

Svar på tråden Jag hatar mitt ex nya