• Anonym (Sleepless)

Propavan - går hästsparken över?!

Ni som använder/använt propavan för sömnstörning - går den här omtöcknade dagenefterkänslan över?? Har använt i 5 nätter. Tar 1 tablett och tar den redan 18:30 för att försöka undvika hangover, men trots detta känns huvudet som körd med stavmixer. Ska jag ge upp?!

• Svar på tråden Propavan - går hästsparken över?!
  • Anonym (Sleepless)

Ja, det är ju så. Tyvärr har jag aldrig kunnat sova på dagen, inte ens som frisk. Gör avslappning, yoga och meditation på dagarna för att få vila. En dag i taget, ibland en timme i taget.

• Anonym (JA)

Om du med hästsparkar menar att det kryper i benen och man får ligga också parka hela natten så JA. För mig var det bara ungefär första veckan. Sen fick jag inga problem längre. Fast nu tar jag dem inte längre.

• Anonym (Sleepless)

Inga direkt myrkrypningar faktiskt. Det känns som jag fått en hästspark i huvudet helt enkelt. Helgroggy.

• Anonym (Trött)

För mig gick det inte över efter en månad så jag slutade. Blev trött på att aldrig ha någon energi någonsin.
    Hoppas du har bättre tur. Krya på dig!

• Birgitta02

Kör du Imovane parallellt nu med propavan?

• Anonym (Sleepless)

Läkaren sa att det nog kunde bli så, att biverkningarna inte går över men jag vill så gärna sluta m imovane...

Nu kör jag parallellt ja. Tänkte att det skulle hjälpa mig att fasa ut

• Birgitta02
    Anonym (Sleepless) skrev 2016-09-07 13:33:06 följande:
    Läkaren sa att det nog kunde bli så, att biverkningarna inte går över men jag vill så gärna sluta m imovane...

Nu kör jag parallellt ja. Tänkte att det skulle hjälpa mig att fasa ut
    Men snälla nån! Klart du är helt väck nästa dag!

Du fasar ut Imovanen enl. följande: tar du en tablett så tar du bort en fjärdedel vecka 1. Därefter ytterligare en fjärdedel per vecka tills du är nere på noll. Först DÄREFTER påbörjar du propavan. Du ska verkligen inte köra Imovande och sen dessutom propavan. Vad ÄR det för läkare du har?!!

• Anonym (Sleepless)

Tror det är en ganska vanlig kombo, propavan/atarax/lergigan tillsammans med imovane. Har ju svårt m både insomning och att jag vaknar i ottan. Tar bara 2,5 mg imovane dock. Ibland 1,25 mg.

• smulpaj01
    Birgitta02 skrev 2016-09-07 13:39:46 följande:
    Men snälla nån! Klart du är helt väck nästa dag!

Du fasar ut Imovanen enl. följande: tar du en tablett så tar du bort en fjärdedel vecka 1. Därefter ytterligare en fjärdedel per vecka tills du är nere på noll. Först DÄREFTER påbörjar du propavan. Du ska verkligen inte köra Imovande och sen dessutom propavan. Vad ÄR det för läkare du har?!!

Så har läkare sagt till mig vid två tillfällen. Vad är felet menar du? De verkar ju på olika sätt. Man somnar in med imovane och bibehåller sömnen med propavan.
  • Birgitta02
    smulpaj01 skrev 2016-09-07 13:52:53 följande:
    Så har läkare sagt till mig vid två tillfällen. Vad är felet menar du? De verkar ju på olika sätt. Man somnar in med imovane och bibehåller sömnen med propavan.
    Båda ger baksmällekänsla och man dubblerar då baksmällan.
    Ok, tydligen är det vanligt. Och TS tar tydligen ganska liten dos imovane. Men faktum är att jag blev förskräckt.
Svar på tråden Propavan - går hästsparken över?!