Hur ser ditt liv ut som ensamstående förälder?
Nu är jag inte ensamstående längre men kände att jag ville svara ändå..
Jag träffade mina barns pappa när jag var 14 år, vi var bästa vänner i 10 år innan vi tillslut blev ett par, bi fick två fantastiska barn.. Tyvärr hade han ett jobb som var krävande då han jobbade borta mycket och mycket övertid så jag och barnen var ensamma mycket. Det var stundtals Mycket krävande då vår yngsta var väldigt sjuk..
Efter 10 års förhållande och bästa känner i 20 år fick jag reda på att han har haft ett förhållande vid sidan om sen vi träffades, och ett flertal korta förhållanden utöver det, ink med en släkting.
För mig famns det inget alternativ, jag har rätt att bli lycklig och mina barn har rätt till en mamma som mår bra.
Jag lämnade min sambo o mina barns pappa.
Barnen bodde hos honom varannan helg de två första åren. När jag sen träffade en ny man krävde han varannan helg, han var rädd för att barnen skulle tycka för mycket om min nya man (hans ord)
Livet när jag var ensamstående var inte lätt alla gånger, men med facit i hand är jag så lycklig för hur det blev, jag hade aldrig träffat min nya man om jag inte fått veta vilken lögn jag levde i.
Värst för mig är när dom varit borta varannan vecka, jag känner att han tagit mina barn ifrån mig, vet att det är hans också.. Men känslan finns där och just den biten kommer jag aldrig förlåta.
Stor kram o styrka till alla ensamstående där ute