Förlossningen var förjävlig!!
Pappan har ju också en upplevelse - men hur kommer det sig att du postar detta nu när bebisen föddes den 1 april? Har du fortfarande behov av att bearbeta upplevelsen? Eller vad är det som du vill med ditt inlägg?
En del av det du skriver känns ganska gnälligt. Man vet att förlossningar kan starta mitt i natten. Min förlossning startade vid midnatt och tog 27 timmar (och då hade vi alltså redan varit uppe länge). Du påtalar att du blev väckt "tidigt som fan". Se det från den andra sidan istället. Ni fick sova några timmar.
Man vet att det kan vara fullt på förlossningen när alla semesterbarn ska komma? Att ni fick vänta på ett rum ett tag gjorde väl inget? De som var mer långt framskridna eller som hade snabbare förlopp hade större behov av förlossningsrummen? Jag har väninnor som nästan föder barn i bilen.
Det här med cafeterian förstår jag inte. Hade du/ni ingen mat med er? Hade ni ingen möjlighet att äta någonting innan ni åkte in? Din tjej kanske inte ville, men du får ju ta ansvar för din egen ork under förlossningen. Det är inget ovanligt att pappan får gå till cafeteria för påfyllning om förlossningen blir långdragen.
Som andra skrivit här så är det faktiskt din tjej som gjort förlossningsjobbet. Hon verkar ha haft det väldigt tufft! Jag hoppas att hon blir återställd! Men hur kunde du tro att hon skulle vara tillbaka efter 20 min från operation? Det förstod du väl av omständigheterna att det skulle ta betydligt längre tid än så? Och trodde du att personalen på ett överbelagt BB skulle ta hand om barnet eftersom du inte hållit i en nyfödd förut? Jag förstår att det var omtumlande och att du var utmattad, men jag hade själv i den situationen (för att värna om bebisen) stått på mig mer om att barnet behöver mat för att mamman är på operation efter en komplicerad förlossning. Jag hade hängt i korridoren tills de tagit sig 5 minuter att ta fram ersättning eller bröstmjölk att koppmata.
Du säger att barnet skrek hela natten. Orkade barnet det efter förlossningen? Vad gjorde du? Hud mot hud? Vaggade?