• Anonym (Sjuksköterska 1)

Berätta om ert värsta PATIENT möte!

Med tanke på att patienter i en annan tråd, kan berätta om sitt värsta läkarbesök, så kan väl vårdpersonal få berätta om sina värsta patientmöten?

Kan tycka det kan behöva vägas upp att det är TVÅ parter i ett sånt här möte, ja den ena kan mkt väl vara extra utsatt, men det krävs ändå två för att det ska bli en smidig tango!

• Svar på tråden Berätta om ert värsta PATIENT möte!
  • Anonym (Men visst...)

Jo men det känns ju etiskt korrekt att vårdpersonal sitter och skriver om sina patienter i ett öppet forum. Eller?

Kan även känna att det är viss skillnad på en sjuk person som i ett utsatt läge söker hjälp, och en vårdpersonal som på arbetstid utövar sitt yrke. Vem kan man kräva mest av?

Anonym (Men visst...) skrev 2016-09-11 00:52:49 följande:

Jo men det känns ju etiskt korrekt att vårdpersonal sitter och skriver om sina patienter i ett öppet forum. Eller?

Kan även känna att det är viss skillnad på en sjuk person som i ett utsatt läge söker hjälp, och en vårdpersonal som på arbetstid utövar sitt yrke. Vem kan man kräva mest av?

Nu ska ju inte vederbörande i detalj beskriva patienten, utan mötet. 

Och din andra mening har jag redan skrivit om, men syftet med tråden är ju att visa på andra sidan av saken! Att likväl som det finns "dumma" doktorer så finns det även ibland jäkligt dumma patienter som inte precis underlättar förutsättningarna för att ens få möjlighet att göra ett bra jobb. 

Trådar i öppna forum som spyr galla över vårdpersonal bidrar säkert ganska mkt till att patienter kommer och har redan bestämt sig...alla inom vården är dumma i huvudet och det är bara jag som har rätt!!!!! 
  • Anonym (Men visst...)
    Anonym (Sjuksköterska 1) skrev 2016-09-11 01:00:35 följande:

Nu ska ju inte vederbörande i detalj beskriva patienten, utan mötet. 

Och din andra mening har jag redan skrivit om, men syftet med tråden är ju att visa på andra sidan av saken! Att likväl som det finns "dumma" doktorer så finns det även ibland jäkligt dumma patienter som inte precis underlättar förutsättningarna för att ens få möjlighet att göra ett bra jobb. 

Trådar i öppna forum som spyr galla över vårdpersonal bidrar säkert ganska mkt till att patienter kommer och har redan bestämt sig...alla inom vården är dumma i huvudet och det är bara jag som har rätt!!!!! 

De som skriver där har varit med om jobbiga saker som inte bör förkomma inom vården. Hur är det att "spy galla"?

De flesta inom vården är fantastiska och gör ett utmärkt jobb med ett fint bemötande, men tyvärr förekommer det att det blir väldigt fel.

Det spelar ingen roll hur kränkt eller stött du känner dig, att skapa en hämndtråd känns inte som rätt väg att gå.

Låt folk få skriva av sig om sina jobbiga upplevelser. Du är ju inte en av de som ger dålig vård, eller hur?
    Anonym (Men visst...) skrev 2016-09-11 01:15:50 följande:
    De som skriver där har varit med om jobbiga saker som inte bör förkomma inom vården. Hur är det att "spy galla"?

De flesta inom vården är fantastiska och gör ett utmärkt jobb med ett fint bemötande, men tyvärr förekommer det att det blir väldigt fel.

Det spelar ingen roll hur kränkt eller stött du känner dig, att skapa en hämndtråd känns inte som rätt väg att gå.

Låt folk få skriva av sig om sina jobbiga upplevelser. Du är ju inte en av de som ger dålig vård, eller hur?
    Nja...det var ju där skon klämde. Alla inlägg är inte uppenbart en ensidig kränkning eller dåligt bemötande, eller felbehandling. I många av situationerna skulle då jag velat vara en fluga på väggen och få hört den ur ett annat perspektiv. Alla ser inte sitt eget ansvar utan spyr faktiskt en hel del galla! 

Hämnd och hämnd, en tråd för att uppmärksamma att det ALLTID finns två versioner av samma story! Och låt oss också fundera på varför det ibland blir så fel i mötet mellan två individer, läkare och patient! Ja det finns galna doktore, men även galna patienter....

Så om folk ska få skriva om sina jobbiga upplevelser måste väl det även innebära att annat folk kan få skriva om sina?
  • elyse
    Anonym (Sjuksköterska 1) skrev 2016-09-11 00:47:43 följande:

Med tanke på att patienter i en annan tråd, kan berätta om sitt värsta läkarbesök, så kan väl vårdpersonal få berätta om sina värsta patientmöten?

Kan tycka det kan behöva vägas upp att det är TVÅ parter i ett sånt här möte, ja den ena kan mkt väl vara extra utsatt, men det krävs ändå två för att det ska bli en smidig tango!

Börja, du...
    elyse skrev 2016-09-11 01:35:16 följande:
    Börja, du...
    Nä, börja du!
  • elyse
    Anonym (Sjuksköterska 1) skrev 2016-09-11 01:38:14 följande:

Nä, börja du!

Jag jobbar inte inom vården. Men jag är grymt nyfiken på eventuella historier!
  • Anonym (Men visst...)
    Anonym (Sjuksköterska 1) skrev 2016-09-11 01:25:31 följande:

Nja...det var ju där skon klämde. Alla inlägg är inte uppenbart en ensidig kränkning eller dåligt bemötande, eller felbehandling. I många av situationerna skulle då jag velat vara en fluga på väggen och få hört den ur ett annat perspektiv. Alla ser inte sitt eget ansvar utan spyr faktiskt en hel del galla! 

Hämnd och hämnd, en tråd för att uppmärksamma att det ALLTID finns två versioner av samma story! Och låt oss också fundera på varför det ibland blir så fel i mötet mellan två individer, läkare och patient! Ja det finns galna doktore, men även galna patienter....

Så om folk ska få skriva om sina jobbiga upplevelser måste väl det även innebära att annat folk kan få skriva om sina?

I och med att vi aldrig kan få båda sidorna i den aktuella tråden, så blir detta ingen upplysningstråd, utan en "nu-ska-jag-visa-er-minsann-tråd".

Som sagt, det är skillnad på folk och folk. Som vårdpersonal får man möta på alla slags människor, dumma som snälla, korkade och intelligenta. Alla sorts människor blir sjuka/skadade. Som patient så bör du enbart bli bemött av proffsig vårdpersonal.

Så min slutsats är fortfarande: Störst ansvar i undersökningsrummet = störst ansvar i öppna forum.
    elyse skrev 2016-09-11 01:41:15 följande:
    Jag jobbar inte inom vården. Men jag är grymt nyfiken på eventuella historier!
    Jaha!
  • Anonym (Helt okej)

Naturligtvis kommer vårdpersonalen inte skriva så det går att urskilja eller identifiera vilken patient det var.

Jag ser inte vad problemet är. Det finns alltid minst två sidor av myntet och det vore rent av allmänbildande att få ta del av besvärliga patienter som vården haft.

Vi på polisen har beskrivit händelser och möten med folk i sociala medier i flera år nu. Det blev ett himla liv från vissa i början men nu har folk vant sig och det är uppskattat av de flesta.

Beskrivningarna visar hur polisens vardag kan se ut och både positiva och negativa möten med folk beskrivs.

Svar på tråden Berätta om ert värsta PATIENT möte!