• Anonym (Sjuksköterska 1)

Berätta om ert värsta PATIENT möte!

Med tanke på att patienter i en annan tråd, kan berätta om sitt värsta läkarbesök, så kan väl vårdpersonal få berätta om sina värsta patientmöten?

Kan tycka det kan behöva vägas upp att det är TVÅ parter i ett sånt här möte, ja den ena kan mkt väl vara extra utsatt, men det krävs ändå två för att det ska bli en smidig tango!

• Svar på tråden Berätta om ert värsta PATIENT möte!
  • Anonym (Tandläkare)

Det värsta jag vet är när föräldrar är jätterädda och inte kan hålla sig för goda för att följa med sitt helt orädda barn till tandläkaren utan sitter där och är tydligt hemskt illa till mods vilket smittar av sig på barnet.

• Anonym (Olämpligt)

Arbetar inom vården och skulle aldrig få för mig att beskriva patientmöten på ett nedlåtande sätt i ett öppet forum. Det skulle för mig vara ytterst oprofessionellt. Självklart kan jag vid tillfällen känna mig frustrerad men det

• Anonym (Läkare)

Håller med om att det inte känns ok att skriva om enskilda patientmöten såhär öppet.

Generellt kan jag störa mig på föräldrar som har småbarn men inte klarar hålla fast barnet så att barnet kan undersökas. Typ för att barnet inte vill...

• modsey

Känner att jag bara kan skriva väldigt generellt om sånt här.

Men jag har blivit anklagad i skrikande ton att vara en idiot som tar in sjukare patienter före andra i kön på akuten

Rasist. Blatteälskare. Pk kärring. Och jag kommer vänta vid din bil i natt om du inte fixar fram en läkare nu. ( sagt av en medelålders patient som på utsidan såg ut som vem som helst).

Såna möten är de värsta mötet jag haft i den gengren.

Sen finns andra typer av märkliga möten, men där känner jag att de inte går att återge pga sekretess.

Anonym (Olämpligt) skrev 2016-09-11 07:34:38 följande:

Arbetar inom vården och skulle aldrig få för mig att beskriva patientmöten på ett nedlåtande sätt i ett öppet forum. Det skulle för mig vara ytterst oprofessionellt. Självklart kan jag vid tillfällen känna mig frustrerad men det

Vem har påstått att du ska skriva nedlåtande?
    modsey skrev 2016-09-11 08:55:22 följande:

Känner att jag bara kan skriva väldigt generellt om sånt här.

Men jag har blivit anklagad i skrikande ton att vara en idiot som tar in sjukare patienter före andra i kön på akuten

Rasist. Blatteälskare. Pk kärring. Och jag kommer vänta vid din bil i natt om du inte fixar fram en läkare nu. ( sagt av en medelålders patient som på utsidan såg ut som vem som helst).

Såna möten är de värsta mötet jag haft i den gengren.

Sen finns andra typer av märkliga möten, men där känner jag att de inte går att återge pga sekretess.

Det var ett utmärkt exempel hur man kan berätta! Ge exempel på hur vi trots proffsighet utsätts för saker som ska rinna av för att man ska fortsätta vårda. Så folk kanske kan förstå varför även vi snubblar fram ibland!
    Anonym (Helt okej) skrev 2016-09-11 05:27:04 följande:

Naturligtvis kommer vårdpersonalen inte skriva så det går att urskilja eller identifiera vilken patient det var.

Jag ser inte vad problemet är. Det finns alltid minst två sidor av myntet och det vore rent av allmänbildande att få ta del av besvärliga patienter som vården haft.

Vi på polisen har beskrivit händelser och möten med folk i sociala medier i flera år nu. Det blev ett himla liv från vissa i början men nu har folk vant sig och det är uppskattat av de flesta.

Beskrivningarna visar hur polisens vardag kan se ut och både positiva och negativa möten med folk beskrivs.

Gillar verkligen Polisens sätt att ta sug an sociala medier! Våra yrkesgrupper är så tillåtna att spotta på officiellt ( och även berömma) så detta måste få vägas upp!
  • modsey
    Anonym (Sjuksköterska 1) skrev 2016-09-11 10:23:24 följande:

Det var ett utmärkt exempel hur man kan berätta! Ge exempel på hur vi trots proffsighet utsätts för saker som ska rinna av för att man ska fortsätta vårda. Så folk kanske kan förstå varför även vi snubblar fram ibland!

Ja det är svårt att inte be någon fara åt helvete när de fått vänta x antal timmar för sin ryggvärk de haft i veckor o nu kräver en utredning för. När jag kom in till denna patient ( som inte sökte för en rygg utan något liknande ofarligt eller i alla fall inget som hörde hemma på akuten. Typ magsjuka eller sånt) så snäste hen " jaha har ni fikat färdigt nu" då har man God lust att säga orsaken till väntetiden. Den gången ett mycket litet barn som kom in svårt sjuk och dog. Först står man där med det och sen får man höra oförskämdheter av dem som fått vänta ....
  • Anonym (Olämpligt)

Nog kan man väl prata med sina kollegor när man känner frustration? Och nej, jag tror knappast allmänheten tror att vi inte kan råka ut för både hot och förolämpningar.

Svar på tråden Berätta om ert värsta PATIENT möte!