• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • jagkan

ok, så det gick inte bra alls idag. De bestämde sig för att avbryta för de hittade bara ägg på 18mm vardera. Jag tycker inte de gjorde ett bra jobb alls, de hittade inte ena äggstocken, och de letade inte mycket heller, sedan slutade de efter de hittade de två äggen på andra sidan. men, men... bättre lycka nu nästa gång antar jag, med högre dos.

• Regnbågsdröm
    jagkan skrev 2016-09-26 16:34:12 följande:

ok, så det gick inte bra alls idag. De bestämde sig för att avbryta för de hittade bara ägg på 18mm vardera. Jag tycker inte de gjorde ett bra jobb alls, de hittade inte ena äggstocken, och de letade inte mycket heller, sedan slutade de efter de hittade de två äggen på andra sidan. men, men... bättre lycka nu nästa gång antar jag, med högre dos.

Hoppar in och svarar här.
    För va? 18mm är ju en fullvuxen blåsa. Var det så att du hade extremt få blåsor, typ en eller två? För det kan ju inte vara storleken de går på. En 18mm stor blåsa är redo för plock.
    Ledsen för din skull som tvingas avbryta!
  • jagkan

ja precis, skrev lite för fort. De hittade bara 2 på 18. Fast i fredags hittade dem 6 stycken.

• Regnbågsdröm
    jagkan skrev 2016-09-26 16:49:03 följande:

ja precis, skrev lite för fort. De hittade bara 2 på 18. Fast i fredags hittade dem 6 stycken.

Fast de kan inte bara ha försvunnit väl? En sak om de inte växt till sig tillräckligt. Vart går du någonstans? Verkar skitkonstigt att avbryta för det, särkilt om du egentligen har fler blåsor och två som var rätt storlek. Är det ert första försök?
  • Yonnahanna

Men fy vad jobbigt för dig :( låter sjuktkonstigt att de väljer att avbryta å inte att plocka :/

jagkan skrev 2016-09-26 16:49:03 följande:

• Veronicasnart30

Hej,

Efter tretton dagar med Gonal-f  (175 enheter) och orgalutran, plockade de mina ägg idag. Så nervöst! Hade sex äggblåsor och fem var det ägg i! Man är lite öm efter proceduren... På onsdag är det preliminärt ET och håller tummarna att det har utvecklats så att ett embryo kan sättas tillbaka. Förra gången fick de avbryta innan äggplock eftersom det inte hände så mycket i äggstockarna och därför fick jag denna gång börja med höga doser av gonal-f. Läkarna var oroliga för översimulering och då skulle alla embryo frysts ner för återföring i annan cykel, men det gick bra och längtar nu med oro tills onsdag! Så rädd att de ringer och säger att det inte har hänt något...

• Veronicasnart30
    jagkan skrev 2016-09-26 16:34:12 följande:

Jag förstår hur du känner dig! Bröt ihop helt när detta hände mig innan sommaren. De kanske gör som de gjorde med mig nu, högre doser hormoner. Vad har de sagt? Konstigt att de inte kollade bättre läkarna, var går du?
  • jagkan
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-26 17:01:03 följande:
    Fast de kan inte bara ha försvunnit väl? En sak om de inte växt till sig tillräckligt. Vart går du någonstans? Verkar skitkonstigt att avbryta för det, särkilt om du egentligen har fler blåsor och två som var rätt storlek. Är det ert första försök?
    nej jag tror inte att dem har försvunnit. Han hittade ju bara en äggstock, och slutade leta efter han hittade de två äggen. Jag är säker på att de andra finns där också, för sånt kan ju inte bara försvinna tycker jag...men har han rätt och det bara finns två, så tror jag inte att det är lönande att chansa bort en av de tre ivf försöken man har.
  • jagkan
    Yonnahanna skrev 2016-09-26 17:30:57 följande:

Men fy vad jobbigt för dig :( låter sjuktkonstigt att de väljer att avbryta å inte att plocka :/

ja, men jag var i alla fall positivt överraskad att dem hade växt så pass mycket på 3 dagar, även fast jag inte hade några känningar alls...
  • jagkan
    Veronicasnart30 skrev 2016-09-26 18:24:37 följande:
    Jag förstår hur du känner dig! Bröt ihop helt när detta hände mig innan sommaren. De kanske gör som de gjorde med mig nu, högre doser hormoner. Vad har de sagt? Konstigt att de inte kollade bättre läkarna, var går du?
    ja det är lite deprimerande. Nästa omgång höjer de dosen till 300. Denna omgång började jag på 150 sedan höjdes det i fredags till 225. Så hoppas 300 är den magiska siffran...
    Dem sade inte så mycket, jag tycker det är konstigt att hittar man inte ena äggstocken, så letar man väl tills man hittar den för att få ett rätt antal med ägg som finns? Och han försökte inte ens värst mycket på den sidan han hittade, två ägg sedan slutade han leta.
Svar på tråden IVF-hösten 2016