• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Veronicasnart30

Idag var det ET-dag. Så nervös att de skulle ringa och säga att inga ägg blev befruktade eller att vi skulle få det beskedet vid dagens läkarbesök. Höll på att bryta ihop av nervositet på vägen till IVF-kliniken. Väl där så fick vi veta att fyra av fem ägg var befruktade Skrattande

Ett av dessa ligger nu i livmodern och de andra tre ligger i labbet för vidare odling och så får vi veta sen per post om de överlever dessa dagar för att kunna nedfrysas. Fick sen en bild på embryot, som vi självklart fotade (coolt att visa upp för barnet sedan). Det var skönt att embryologen sedan tittade i katetern att den var tom så att inte embryot följde med ut igen efter insättning.

Jag är skitskrap att den ska ramla ut nu när man går på toa eller liknande, fast läkaren säger att den inte gör det. Den 14/10 är det testdag, hur ska jag hålla mig!!?? Hur går det för er andra?

• Juliii86
    Veronicasnart30 skrev 2016-09-28 20:29:58 följande:

Idag var det ET-dag. Så nervös att de skulle ringa och säga att inga ägg blev befruktade eller att vi skulle få det beskedet vid dagens läkarbesök. Höll på att bryta ihop av nervositet på vägen till IVF-kliniken. Väl där så fick vi veta att fyra av fem ägg var befruktade SkrattandeEtt av dessa ligger nu i livmodern och de andra tre ligger i labbet för vidare odling och så får vi veta sen per post om de överlever dessa dagar för att kunna nedfrysas. Fick sen en bild på embryot, som vi självklart fotade (coolt att visa upp för barnet sedan). Det var skönt att embryologen sedan tittade i katetern att den var tom så att inte embryot följde med ut igen efter insättning.

Jag är skitskrap att den ska ramla ut nu när man går på toa eller liknande, fast läkaren säger att den inte gör det. Den 14/10 är det testdag, hur ska jag hålla mig!!?? Hur går det för er andra?

Åh vad roligt att höra att du fick 4 ägg befruktade :D Önskar er lycka till nu och hoppas att det visar plus den 14!
  • Yonnahanna

Åh jag var till kliniken idag. Vips har fler ägg vuxit så pass att det blir plock på måndag! :) fy vad nervös jag är!! Hoppas hoppas allt blir bra!!

• Kezza
    Yonnahanna skrev 2016-09-29 17:43:28 följande:

Åh jag var till kliniken idag. Vips har fler ägg vuxit så pass att det blir plock på måndag! :) fy vad nervös jag är!! Hoppas hoppas allt blir bra!!

Vad spännande! :)
  • Kezza

Nu har jag tagit första sprutan. Det gick förvånansvärt bra :)

• Veronicasnart30
    Yonnahanna skrev 2016-09-29 17:43:28 följande:

Vad spännande! Hur många äggblåsor har du nu ? Håller tummarna att allt går bra!
  • Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-09-28 20:35:14 följande:
    Åh vad roligt att höra att du fick 4 ägg befruktade :D Önskar er lycka till nu och hoppas att det visar plus den 14!

Tack! Och jag önskar dig och alla andra här lycka till! 

Tänk om vi alla får bebis samtidigt sen SkrattandeBaby

• Veronicasnart30

Hur många är det som betalar privat eller via landstinget och hur många får ni då?

Vi måste betala själva och vi hoppas på plus nu för vi vet inte hur mycket mer vi kan lägga ut tyvärr.

• Juliii86
    Veronicasnart30 skrev 2016-09-29 21:18:43 följande:

Tack! Och jag önskar dig och alla andra här lycka till! 

Tänk om vi alla får bebis samtidigt sen SkrattandeBaby

tack själv :) ja tänk om, det hade varit kul :)
    vilket protokoll fick du göra?

Har en fråga tjejer angående om gonal-f om det är någon som har tagit eller tar sprutan, har ni blivit svullen i buken? jag känner mig uppblåst och konstig i magen.. någon mer som upplevt det?
Svar på tråden IVF-hösten 2016