• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • 91erica
    Kezza skrev 2016-10-18 19:32:15 följande:

Vad roligt att ni får insättning imorgon. Hoppas att det går bra! :)

Vi går på RMC i Malmö.

Vi fick veta att av de 7 äggen var endast 2 st mogna och bara ett ägg blev befruktat (via icsi). Vi ska ringa till labbet kl.09.00 imorgon och se hur den lille rackaren mår. Om allt är som det ska blir det insättning 11.30.

Hoppas att det är vårt lilla guldägg! :)

Ja de blir spännande.

Jag hoppas verkligen de blir insättning för er med och att de går hela vägen för oss båda. Och alla andra i tråden såklart! <3
  • Veronicasnart30
    gammelpysen skrev 2016-10-18 05:51:56 följande:

Testade i morse, negativt. Helt kört med andra ord. Så jävla jobbigt.

jag fick positivt på stickan exakt en vecka innan min testdag och den det var jäääätte svagt så det kanske är för tidigt än.
  • Niaa
    gammelpysen skrev 2016-10-17 15:04:16 följande:

Det blir ingen midsommarbebis. Började blöda idag. Skit, skit, skit. Har bara lust att gräva ner mig i en grop och inte komma upp igen.

Vad tråkigt att höra gammelpysen... känner med dig, stor kram på dig!
  • Niaa
    gammelpysen skrev 2016-10-16 19:00:13 följande:

Samma sak för oss. Vi provade först insemination då andra provet var så mycket bättre, men när det väl var dags var det provet så dåligt att de i princip sa att det inte var någon idé. Ingen rolig dag...

Det slutade med ICSI nu, vet ännu inte om första försöker tog sig. 

Tänk på att det är till det bättre och vilken tur vi har att det öht finns. 

Det är verkligen konstigt att det kan skilja sig så från gång till gång. Väldigt tacksamma för att de själva föreslog icsi annars skulle vi själv ha försökt propsa på för det...
  • Juliii86
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-18 20:25:13 följande:

Jag hoppas verkligen att det går bra för alla.

Tack så mycket för att du håller tummarna för oss :):):)

och jag håller tummarna för er som ska göra äggplock och gravtest, hejja tjejer!

Nu återstår 6 dagar kvar till testdag, det är så svårt att låta bli räkna dagarna.
  • 91erica
    Mabe skrev 2016-10-18 19:44:04 följande:

Äggplock igår. 7:e färskförsöket...

Men åh, hade ni de med?

Hur gick de för er?
  • Mabe

Blev plockad på 21 ägg varav 11 blev befruktade. Vet att det är ett bra resultat men brukar ha högre andel befruktade. Hur gick det för er då?

• Juliii86

Jag måste bara fråga, är det normalt att känna av kraftig mensvärk.. kände det igår lite grann och trodde det var på grund av dålig mage.. men idag kände jag igen samma värk fast en liten stud och nu känner jag mer och mer att värken kommer i livmoder. Aldrig känt så här förut, liknar som en kraftig mensvärk. Det verkar som verken kommer mer o mer... känner av det tydligare för varje dag. Hoppas inte det är mensen som är på g. Dagarna innan mens har jag aldrig mensvärk bara bruna flytningar som kan komma en vecka innan eller bara några dagar innan. Håll tummarna för mig att det är en liten som gror!

Sedan upplever jag att det börjar bli svårare och svårare att föra in lutinus i slidan, känns som att det tar stopp. Jag har inte ont av den som det gjorde från början. Det känns mer som att det har svullnat. Har googlat och läst att det är vanligt att det blir så av tabletterna :)

Det som stör mig mest av allt är mina bröst som ömmar fruktansvärt och dom känns som ballonger. Jobbigt att ligga på mage då det svider och gör ont.

Nä fy, nu känns det som att jag klagar en del på mitt inlägg haha, det var absolut inte min mening. Kände bara att jag behövde få ur min irritation.

• Mabe
    Juliii86 skrev 2016-10-18 22:49:53 följande:

Jag måste bara fråga, är det normalt att känna av kraftig mensvärk.. kände det igår lite grann och trodde det var på grund av dålig mage.. men idag kände jag igen samma värk fast en liten stud och nu känner jag mer och mer att värken kommer i livmoder. Aldrig känt så här förut, liknar som en kraftig mensvärk. Det verkar som verken kommer mer o mer... känner av det tydligare för varje dag. Hoppas inte det är mensen som är på g. Dagarna innan mens har jag aldrig mensvärk bara bruna flytningar som kan komma en vecka innan eller bara några dagar innan. Håll tummarna för mig att det är en liten som gror!

Sedan upplever jag att det börjar bli svårare och svårare att föra in lutinus i slidan, känns som att det tar stopp. Jag har inte ont av den som det gjorde från början. Det känns mer som att det har svullnat. Har googlat och läst att det är vanligt att det blir så av tabletterna :)

Det som stör mig mest av allt är mina bröst som ömmar fruktansvärt och dom känns som ballonger. Jobbigt att ligga på mage då det svider och gör ont.

Nä fy, nu känns det som att jag klagar en del på mitt inlägg haha, det var absolut inte min mening. Kände bara att jag behövde få ur min irritation.

Svar på tråden IVF-hösten 2016