• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Norrlandskvinnan
    Glitter42 skrev 2016-09-12 10:59:16 följande:

Hej på er !
    Jag och min sambo har försökt nu i 2 år att bli med barn men tyvärr inte blivit något än. vi har inga barn sen tidigare.Nu har vi fått ett brev från Ivf kliniken i umeå att de har våra handlingar och att läkarna på kliniken ska nu bedöma våra handlingar och senare hör de av sig med mer info om datum mm. Hoppas på att inte behöver vänta så länge för första ivf försöket.

Hej! Hur går det för dig? Hur länge tog det innan du fick komma till Umeå från det att remiss skickades? Jag är så nyfiken! =) Lycka till med allt! 
  • Kezza

Jag ska göra mitt första äggplock imorgon och är sjukt nervös!

Brukar det göra mycket ont under själva ingreppet och hur brukar det kännas efteråt? Har ni kunnat arbeta dagarna efter äggplock?

• Niaa
    Kezza skrev 2016-10-16 14:46:13 följande:

Jag ska göra mitt första äggplock imorgon och är sjukt nervös!

Brukar det göra mycket ont under själva ingreppet och hur brukar det kännas efteråt? Har ni kunnat arbeta dagarna efter äggplock?

Det ska inte göra särskilt ont, men kan kännas lite obehagligt. Du får lugnande och morfin och skulle du ändå få ont så ger dom dig mer. I Malmö är personalen otroligt gulliga under ÄP och gör verkligen allt dom kan för att det ska gå bra och inte göra ont.

Samma dag som ÄP ska du bara ligga och vila men dagen efter kan du jobba som vanligt igen såvida du inte har ett väldigt tungt jobb.

Kommer säkert gå jättebra ska du se :)
  • ammela
    Juliii86 skrev 2016-10-16 14:23:20 följande:

Eftersom jag opererades och det blev missförstånd skickades min remiss i februari detta året och satte mig i kortvarsel, blev uppringd i juni men kunde tyvärr inte komma in just då. Så jag fick ny tid i augusti och började med sprutorna i september månad då jag fick min mens nyligen när jag var hos dom i augusti plus att det var fulltbokat hela september då kändes det ingen mening med att vara i kortvarsel när jag ändå fick vänta en månad.

Hur kort varsel va det då? Samma dag eller nån dag efter?
  • Juliii86
    ammela skrev 2016-10-16 15:19:43 följande:
    Hur kort varsel va det då? Samma dag eller nån dag efter?
    Min väntetid var på 7 månader och i september skulle jag fått mitt officella tid. Eftersom jag blev uppringd 30 juni skulle det bara vara första mötet där dom informerar hur ivf går till och juli månad var sjukhuset stängt. Fick en ny tid i augusti så en månad blev det i kortvarsel. Det hade inte spelat någon roll om jag hade kommit den 30 juni hade jag inte kunnat börja med medicinen ändå.
  • ammela
    Juliii86 skrev 2016-10-16 15:27:30 följande:

Min väntetid var på 7 månader och i september skulle jag fått mitt officella tid. Eftersom jag blev uppringd 30 juni skulle det bara vara första mötet där dom informerar hur ivf går till och juli månad var sjukhuset stängt. Fick en ny tid i augusti så en månad blev det i kortvarsel. Det hade inte spelat någon roll om jag hade kommit den 30 juni hade jag inte kunnat börja med medicinen ändå.

Menar från samtalet tills du skulle va där! Är själv på kortvarsellistan och är osäker på om de ringer och vill att man kommer samma dag eller kan det vara dagar innan.
  • Juliii86
    ammela skrev 2016-10-16 15:30:19 följande:
    Menar från samtalet tills du skulle va där! Är själv på kortvarsellistan och är osäker på om de ringer och vill att man kommer samma dag eller kan det vara dagar innan.
    Ok, nej det minns jag inte, tror de ringde en vecka innan eller samma vecka. Har inget minne alls så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det. Trodde du menade något annat.
  • ammela
    Juliii86 skrev 2016-10-16 15:41:56 följande:

Ok, nej det minns jag inte, tror de ringde en vecka innan eller samma vecka. Har inget minne alls så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det. Trodde du menade något annat.

Ah okej! Stort tack för dina svar iaf! :) Kul att du kommit igång, hoppas det går bra för er!!
  • Tintin31

Vi blev uppringda tack vare kort varsel-listan och fick komma dagen efter. Börjar med sprutor om 3 veckor..

• ammela
    Tintin31 skrev 2016-10-16 16:53:06 följande:

Vi blev uppringda tack vare kort varsel-listan och fick komma dagen efter. Börjar med sprutor om 3 veckor..

Spännande! Hur länge stod ni i kö?
Svar på tråden IVF-hösten 2016