• pillidill

    Gravid, sjuk eller bara mens som vägrar komma?

    Hej!

    Förra helgen började jag känna en molande värk i magen, antog att det var dags för mens då jag slarvat endel med mina minipiller så tänkte inte så mycket på det. Vaknade dock på Måndagen och hade ruskigt ont i "mensmagen", nästan som vid abort/missfall men dock utan sammandragningarna. Misstänkte såklart missfall först då det stämmer med datum och grejer på att jag kan vara gravid, men kom inget blod. På tisdagen tog jag ändå ett gravtest för att vara säker, det visade negativt vilket jag misstänkte då jag flertalet gånger vart "spökgravid", men veckan går och symptomen blir bara fler, ömma bröst som man tydligt ser blodådrorna på, molvärken som inte ger sig, ökade flytningar som är grumliga och lite kletiga, illamående och känner att jag ofta är sugen på massa saker men aldrig riktigt hungrig, förstoppad och gasig, trött och oenergisk, ja ni vet allt det typiska. 

    Har googlat ihjäl mig idag och då letat efter annat som kan ge dessa symptom då jag känner att den krampaktiga smärtan i livmodern är fööör mycket. Har varit gravid förut och aldrig haft så ont. Smärtan kom även efter orgasm. Men har googlat på det också och finns tydligen folk som varit med om det. 

    Annat jag kan tänka på är livmodersinflammation då jag haft analsex och direkt efter vaginalt sex utan rengöring emellanåt, dumt jag vet. Men jag känner mig inte sjuk och febrig utan kanske bara lite varm då. Det känns som att jag ska få mens närsomhelst men mina flytningar stämmer liksom inte överens med det. Brukar inte vara såhär.

    Så det känns verkligen som om det enda som stämmer är graviditet. Skulle då vara i vecka 5 (4+4) ungefär. Kan man vara gravid utan att plussa? Varför skulle jag ha låg hcg-nivå nu när mina tidigare graviditeter visat sig i vecka 6 och vecka 4? 
  • Svar på tråden Gravid, sjuk eller bara mens som vägrar komma?
  • Anonym (shit)

    Blir chockad att du inte tar hand om dig mer.....

    Tar piller så slarvigt så hormonerna rasar i din kropp....

    Och har analsex utan skydd och sedan direkt in i fiffi?

    Herregud, vill du har problem för livet eller??

  • pillidill

    Det var inget jag ville ha kommentarer om. Jag var full och det hände en gång. Slarvat med pillren har jag aldrig gjort tidigare men har jobbat mycket de senaste 2 månaderna så har blivit att jag glömt. Nu har jag dock slutat helt just för att jag vet att det inte är bra. Så som sagt, behövde inte den onödiga kommentaren när du inte känner mig och vet hur det ligger till, tack.

Svar på tråden Gravid, sjuk eller bara mens som vägrar komma?