• mammalovis

Vad ska man önska till en ettårig kille med systrar?

Vår sons ettårsdag närmar sig och vi börjar få frågan vad han önskar sig. Efter två barn har man ju det vanligaste som gåvagn, leksakskök, duplo, bultbräda, dragleksaker, pussel mm. Bobbycar får han önska i julklapp tänkte jag, då vi bara har en trehjulig scouter och han är senare att gå än sina systrar. Finns det några mer pojkaktiga saker? Det känns som att han är för liten för garage och liknande, tänker jag. Så ge mig tips på vad era barn gillat!

• Svar på tråden Vad ska man önska till en ettårig kille med systrar?
  • Aileen Allannah

Musikinstrument älskade vår pojke i den åldern. Bondgården med djur var också populär. Men allt som låter brukar vara toppen.

• Det kommer bli bra

Gunghäst? Musikinstrument. Sån där sångbok (tex Astrid Lindgren) med låttexten och att man kan trycka så kommer låten. 

• Alexi

Allt från little people/fisher price är bra grejor.

• Annelie 76

Bilar som är tåliga men inte stora och som går bra att köra och rada upp. Duplo-motorcyklar. Lastbilar, grävmaskiner och traktorer.

• mammalovis
    Det kommer bli bra skrev 2016-09-11 21:48:27 följande:
    Gunghäst? Musikinstrument. Sån där sångbok (tex Astrid Lindgren) med låttexten och att man kan trycka så kommer låten. 
    Vi har en gunga från Ikea. Det skulle nog vara en trumma i så fall. 3-åringen fick musikväska från Harald Nyborg och vi har xylofon, leksaksgitarr och keyboard sedan innan. Sångböcker med ljudpanel har vi också några stycken, de är välanvända av både 3-, 5- och 12-åringen. Vad jag vet saknar vi bara Barnkammarbokens just nu, men han känns ännu lite liten för dem. Han drar ut dem och drar i sidorna mest, så det vore ju bättre med en pekboksvariant där de sjunger med.

• mammalovis
    Annelie 76 skrev 2016-09-12 09:11:54 följande:
    Bilar som är tåliga men inte stora och som går bra att köra och rada upp. Duplo-motorcyklar. Lastbilar, grävmaskiner och traktorer.
    Jag har köpt en transportbil med ett gäng bilar till, så där får han att börja med. Egentligen var den från 18 månader, men småbilarna funkar nog redan nu.

Motorcyklar till duplot har vi inte, men tåg och första bussen. En duplolastbil var det nog jag köpte till jul. Han älskar ju att riva ut ur duplolådan och demolera torn i alla fall. När han blir 2-3 år finns det ju massor av kul saker till grabbar, så vi kan komplettera tågbanan, garage, duplo o s v. Samtidigt tycker jag att det är bra att de får saker som kan roa dem länge. 5-åringen bygger ju fortfarande med duplo även om smålegot tar överhanden. 3-åringen alternerar mer med båda fortfarande även om rollekarna dominerar med lego/duplo som kuliss.
Svar på tråden Vad ska man önska till en ettårig kille med systrar?