• Elisa77

Ombyte i simhall

Har två grabbar på 7 och 8 år och jag vet att dom klarar sig bra att byta om själva osv. Men jag har två farhågor inför badhusbesök och släppa in dom på herrarnas och jag på damernas...

1. Snuskgubbar
    2. Hålla sams och göra rätt (dvs låsa in grejerna, duscha ordentligt före och efter)

Är jag fjantig? Barn växer ju av eget ansvar så egentligen är det kanske en icke-fråga utan bara köra på. Ingen av dom vill ju med in på damernas och jag kan tänka mig att tjejer i samma ålder inte vill ha grabbar i samma omklädningsrum. Tror visst jag svarade på min egen fundering nu. Glad

• Svar på tråden Ombyte i simhall
  • Elisa77

Besöket avklarat, dom skötte sig bra! Smyglyssnade lite genom väggen och kanske lite stojiga efter badet (många "gäng" som härjade och blev tillsagda av vakter samtidigt gjorde väl sitt) men klart godkänt och jag oroade mig i onödan. :)

• Elisa77

[quote=76968741][quote-nick]Nyfikna72 skrev 2016-09-14 08:46:53 följande:[/quote-nick]Var kommer rädslan över snuskgubbar ifrån då? Nog för att man läser ett och annat men så himla vanligt är det nog inte, isåfall så ska man ju vara rädd för typ allting.......[/

Kanske en obefogad oro, men nakna små barn utan föräldrar tillsammans med andra nakna människor i en okänd miljö är väl naturligt att känna oro. (Helt nytt badhus, kvällstid) Jag är ingen jätteorolig mamma men inte naiv heller.

Bättre om jag oroat mig för "gäng" som totalt skiter i hänsyn och respekt, för det fanns det massvis av. :)

Svar på tråden Ombyte i simhall