• modsey

Ombyte i simhall

På vårt lilla badhus får de gå själva men på stora badhusen inne i stan får de gå med mig på damernas. De är 8 år.

• modsey
    Punkster skrev 2016-09-15 11:04:47 följande:

Där jag jobbar (F3-skola) så tränas eleverna redan från förskoleklass i hur man beter sig i ett omklädningsrum i samband med skolgymnastiken. Dvs. hur man håller ordning på sina saker, byter om, duschar, att man inte springer runt och lever rövare osv. Det bör rimligtvis vara så på de flesta skolor. Av den anledningen så tycker jag att barn från 7-8 år och uppåt ska vara i "rätt" omklädningsrum. Om ens äldre barn av någon anledning inte klarar av det så får man som förälder se till att någon av rätt kön (ex. förälder, kompis, badvakt eller liknande) kan följa med och hjälpa till. Rätten att bada till vilket pris som helst smäller inte högre än rättigheten att känna sig trygg från möjligheten att träffa sin klasskompis av motsatt kön i omklädningsrummet enligt mig.

Tycker det är helt fel eller rätt beroende på storlek och utformning av badhus. I vår lokala lilla, absolut. I vårt stora inne i stan med äventyrsbad. Aldrig att mina 8 åringar går själva.
Svar på tråden Ombyte i simhall