Jul2015 skrev 2016-09-14 13:56:06 följande:
Åhh, tack tack så hemskt mycket för ditt svar.
Sitter också hela dagarna på en pilatesboll, och tung börjar hon bli! Önskar att jag kunde ha bärsjal eller bärsele men hon hatar det.
Har nog lite åt det andra hållet, hon bajsar flera gånger om dagen. Och diarré. Det brakar och har sig i blöjan, antar att det kommer ut en massa gaser också. Men hon blir ändå inte nöjd, ibland skriker hon ännu mer efter att hon har bajsat? Går som inte ihop för mig. Tröstlöst om inte annat.
Jag kan flera gånger se hur trött hon är men vägrar att sova.
Ska boka en tid till en barnläkare.. Jag hoppas innerligt att dom tar mig på allvar nästa gång! Är rädd för att jag håller på att gå in i en depression när det är såhär :( Man önskar att det hade funnits ett "slutdatum" för detta elände, vill ju kunna mysa med min dotter utan att hon skriker... Gör så ont att se henne gråta såhär!
Min son hatade också bärsjalen, bara skrek i den. Men han skrek oavsett, så jag tog sjalen ändå.
Du kanske kan ligga en stund på rygg i sängen med dottern i famnen? Jag förstår att hon kanske skriker då också, men du behöver få vila ryggen några minuter!
Okej, då verkar det vara lite tvärtom för din dotter. Min grabb bajsade 1-2 gånger i veckan, så det var tydligt att det var förstoppning. Kan din dotter har någon allergi? Hoppas ni kan få en läkartid och läkare som tar er på allvar! Kanske ni kan få ett allergitest också!
Förstår att du mår dåligt! Det gör man när ens bebis bara skriker otröstligt! BVC erbjöd mig att träffa psykolog, men jag tackade nej. Hur skulle jag kunnat gå till en psykolog med en son som skriker så att ingen annan i rummet kan prata med varandra?
Kom förresten på en till sak! Finns något som heter Gripe Water, googla på det! Vi använde inte det så jag vet inte exakt vad det är. Men vet att många skrikiga bebisar blivit bättre av det.