ångest efter missfall
Anonym (Ledsen) skrev 2016-09-14 19:40:45 följande:
Jo, har förstått det nu i efterhand när jag googlat.. hade ingen aning om det innan, vi vill så gärna försöka igen så snart det går men då dyker det upp oro i mig att det ska hända igen, det har redan hänt en gång och det är ju så vanligt :(
Jag beklagar mf. Vet tyvärr precis hur det känns... :( Jag blev gravid igen tre månader efter mitt mf (också i v 7) och det tog lång tid innan jag kunde njuta av graviditeten. Gjorde kub i v 13 och fick se bebis röra sig och fick bästa möjliga siffror. Det var första gången jag vågade bli riktigt glad över graviditeten och se framåt. Sen var det efter rul i v 20 som oron släppte mycket mer. Jag gick och pratade med en psykolog efter jag fick mf vilket jag är väldigt glad för. Hon hjälpte mig mycket, speciellt att hantera oron i nästa graviditet, så jag kan verkligen rekommendera det! Min nästa graviditet gick iaf bra och nu ligger min lilla 3-månaders bredvid mig i soffan och snusar. Så i efterhand är jag tacksam för att jag fick mf (även om det kändes skit då och jag fortfarande sörjer barnet som aldrig blev) för annars hade jag inte fått min skatt! Önskar dig lycka till! Kram