• Jossan94

Få 6månaders att sluta äta på natten!

Ska nu sluta mata min 6månaders son på nätterna! BVC sa att jag kunde ge honom vatten istället o vänta med att ge ersättning till kl. 03.00 eller när han vaknar runt den tiden, men det är det att han vaknar flera gånger per natt och då undrar jag, hur mycket vatten får man egentligen ge? Han vaknade för ca 30 min sen o drack ca 150 ml! Kan jag verkligen ge honom vatten varenda gång han vaknar? Det e så olika varje natt, ena natten vaknar han 4-5 gånger medan en annan natt vaknar han 2 gånger.. Men blir de inte för mycket vatten?? Tänk om något händer honom!:/

Mvh en paranoid mamma!

• Svar på tråden Få 6månaders att sluta äta på natten!
  • Jossan94

Jag håller med er som säger att det låter sjukt! Det sa jag redan direkt till barnläkaren, min sons riktiga BVC-sköterska var sjuk så fick träffa 2 andra! Min 6 månader gamla son ligger nämligen över vikt kurvan och väger som en ettåring sa de! Och att jag måste sluta mata honom på natten! Jag tyckte de lät konstigt och jag kände redan att de hade varit elakt att lura i lillen vatten för han enligt läkaren sedan ska "tröttna" på vattnet och fortsätta sova istället för att vakna några gånger under natten! Vet inte vad jag ska göra så därför ville jag skriva av mig här för att se ifall fler tycker och tänker som mig!!!

Anonym (nej) skrev 2016-09-16 08:40:18 följande:

Varför ska ni sluta med mat? Dricker han så mycket så är han ju hungrig! Min stora slutatde äta på natten när hon närmade sig 3 år. Lilla är 1 år nu och äter 1-2 gånger per natt.

Anonym (nej) skrev 2016-09-16 08:40:18 följande:

Varför ska ni sluta med mat? Dricker han så mycket så är han ju hungrig! Min stora slutatde äta på natten när hon närmade sig 3 år. Lilla är 1 år nu och äter 1-2 gånger per natt.

Anonym (???) skrev 2016-09-16 08:10:19 följande:

Låter helt galet att ge en sån liten massor av vatten regelbundet! Sjukaste BVC-rådet jag har hört.hittills.

Vid 6 månader överlever de rent fysiskt utan mat på natten, dvs de DÖR inte av svält om man förvägrar dem mat. Men det är ju individuellt när de slutar natt-äta! Om ditt barn drack 150 ml vatten så var han ju hungrig!! Jag får riktigt ont i hjärtat när uag läser vad du skrivit.

trilskas skrev 2016-09-16 06:59:27 följande:

Varför sluta nu!? Fortsätt ge mat på natten. Äter han så ofta verkar han ju behöva det? Mina åt på natten tills de va 2 och 3 år gamla (slutade samtidigt - av sig själva.).

**Citerade era svar så ni ser mitt!**
Svar på tråden Få 6månaders att sluta äta på natten!