• Farfallos

Orosanmälan

Skolan agerar nog bara på vad de tror att de måste göra. Orosanmälan görs ju på ganska lösa grunder menar jag. Soc kommer väl inte heller att agera förrän (och om) det sker något påtagligt. Tror du gjorde rätt.

• Farfallos
    Anonym (Fel) skrev 2016-09-17 12:06:02 följande:
    Urbota jättekorkat att skvallra till skolan om något du inte har någon aning om! Det är skvaller från ditt ex nya EX tjej! Deras förhållande kanske var dåligt och hon snackade skit om honom till dig! Litar du inte på att skolan kontaktar dig om ditt barn verkar må dåligt?! Varför skulle barnet må dåligt om barnet bara bor med dig? Har du skvallrat med din unge om pappan också?!
    "Urbota jättekorkat" Tillåt mig skratta högt och länge! Det är ju du som inte har en aning om en massa som du bara antar. Man kan, precis som TS själv gör, ifrågasätta om det var rätt eller fel. Dvs att frågan ligger och väger på gränsen mellan bra och dåligt. Och om man nu ändå vill hävda att det skulle vara "urbota jättekorkat", så kan man ju motivera det istället för att bara vräka ur sig, för om man inte gör det så är just det i alla fall urbota jättekorkat av dig själv. Så vad är de reella konsekvenserna av TS agerande?

...och då vill jag inte ha några spekulationer, för det kan man göra åt andra hållet också, utan något som direkt och otvivelaktigt gjorde det till urbota jättekorkat.
    OBS! 1 - Inget är svart eller vitt. 2- Lägger du ord i min mun får du ovett.
Svar på tråden Orosanmälan