• Jag är bara jag

När börja med progestron (Lutinus) vid FET ?

Ska egentligen inte behövas, men har man fått det ordinerat kan man börja dagen efter vad som motsvarar äl. Gör jag varje FET.

• Jag är bara jag
    Vallmo78 skrev 2016-09-18 18:24:12 följande:
    Ok tack! Jag har inte heller tagit Lutinus vid FET och aldrig lyckats vid FET heller. Alltså fått pos gravidtest. Har Lutinus hemma så kanske det inte skadar att ta?! Kan det påverkas negativt?
    Nej, det skadar inte. Men ta inte full dos, du har ju eget progesteron också. Jag har gjort 5 stimulerade ED och t.o.m behövt höja dosen för att bli gravid, men det ska som sagt absolut inte behövas vid egen äl.
  • Jag är bara jag
    Vallmo78 skrev 2016-09-18 19:33:32 följande:
    Tack för ditt svar :)
    Då kanske jag kan ta 200 mg/ dygn?
    Ingen aning vad maxdosen är-jag har tatt sprutor.
  • Jag är bara jag
    Vallmo78 skrev 2016-09-18 20:32:27 följande:
    Ok jag har alltid fått Lutinus 100mg x3. Alltså vid ET. Vad är det för skillnad mln sprutor och vaggisar? Vet du det :)
    Då räcker nog en enda Lutinus. Sprutor är ju koncentrerat och man får allt i sig till skillnad mot pillren så dosen är mycket lägre. Mycket behändigare också för kladdet är ju lite mindre kul.
  • Jag är bara jag
    Vallmo78 skrev 2016-09-19 20:26:54 följande:
    Kan man få det utskrivet här i Sverige tro?
    Nej, finns inte här och den sort jag tagit- och blivit gravid av 3 ggr- finns bara i ett fåtal länder.
  • Jag är bara jag
    Vallmo78 skrev 2016-09-20 12:48:11 följande:
    Wow! Beundrar dig :))
    Jag ger inte upp men ibland känns det hopplöst bara. Jag önskar bara de kunde hitta felet så man kunde få behandling. Jag är så trött att höra att ALLT är perfekt och ändå misslyckas gång efter gång....
    Men återigen wow till dig! Stort lycka till <3
    Berätta gärna din reda om du orkar :)
    Felet för mig var fel medicin-jag blev antingen inte ens gravid eller fick missfall efter ED. Det "ska" liksom inte behövas 7 ED med 14 blastisar innan det tar! Bytte till dubbel dos Prednisolon och då gick det. Inget annat ändrat och det var t.o.m FET som har lite lägre chans så det finns bara det att ta på. Tar visserligen Trombyl också, men tog Fragmin båda de andra graviditeterna som blev mf så det beror inte på Trombylen heller.

Tack! Det känns helt overkligt efter 10 år!  Solig
  • Jag är bara jag
    Vallmo78 skrev 2016-09-21 07:02:22 följande:
    Jag har en annan fånig fråga nu. Hmm hur beter ni er dagen efter återföringen ? Jobbar ni? Är ni lugna? Hem och vilar? Undviker trappor? Jag får så olika bud så jag blir galen....
    Vi har ju varit i Prag alla gånger och lugnt kan jag väl inte påstå att vi tatt det. Inte stressat, men gått runt på stan och t.o.m alla trappor upp till borgen. Inga problem, blivit gravid ändå. Enda restriktionerna är noll kaffe, noll sex, inga lyft, ingen cykling, inga varma bad/duschar.
  • Jag är bara jag
    Vallmo78 skrev 2016-09-21 18:16:15 följande:
    Ok tack. HjärtaDå kan jag gå upp i trappor utan att ha ångest. Vi bor högst upp utan hiss och det har gett mig ångest...
    Trappor är lugnt! Lycka till nu! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden När börja med progestron (Lutinus) vid FET ?