Inlägg från: Anonym (Samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma)

Bipolära och Borderline människor...

Anonym (borderlina) skrev 2016-09-18 20:19:09 följande:

Det krävs en speciell typ av kille för att klara av en relation med en psykiskt sjuk tjej. Ofta dras vi ju till män med egna störningar och då går det åt helvete. Vad vi, eller åtminstone jag, behöver är en stabil kille. En väldigt snäll, försiktig, ansvarsfull och förlåtande kille. Någon som är direkt motsats till mig själv egentligen. Vi (åtminstone jag) är inte stabila nog att själva ta ansvar, och vi behöver någon som tar hand om oss.

Är du inte beredd att vara en sådan kille så kommer relationen bli knas. Om du är en sådan kille så kan relationen bli helt underbar.

Jag håller VERKLIGEN med dig. Jag har ingen borderline diagnos men jag har en otrygg ambivalent anknytning i botten och det påminner VÄLDIGT mycket om bpd.

Jag var tillsammans med en kille i nio år. En underbar kille som älskade mig trots att jag va så svår. Han bemötte mig så himla fint! Kastade inte tändvätska på elden när det brann utan stod stabilt och kärleksfullt kvar tills jag lugnat mig. Jag fungerade i princip helt normalt med den här killen. Jag litade på honom. Han var alltid ärlig, och Gud som jag testade honom. Men jag förstod tillslut. Vi hade det verkligen bra.

Sedan var jag tillsammans med en kille som inte alls respekterade mig. Som ljög för mig och som själv va väldigt osäker och vilket KAOS det blev!!!! Herregud!!

Aldrig mer en instabil kille.

Som du skriver borderlina, man behöver en stabil och trygg kille som står fast vid ens sida och inte ljuger.
Svar på tråden Bipolära och Borderline människor...