• Anonym (Skriver av mig)

Bipolära och Borderline människor...

Förlåt men jag är så oerhört upprörd just nu, att jag bara måste skriva av mig.

Folk kommer bli så irriterade och arga på mig nu , jag ber redan nu om ursäkt men jag känner jag bara måste lätta på mina känslor.

Jag ska bara säga innan att jag verkligen inte drar alla över en kam, även om de kommer låta så.

Jag har haft flera förhållande med bipolära samt tjejer som haft borderline. Jag kommer låta så elak nu och jag menar inte alla är samma, kanske har jag bara haft extremt otur. Men hur kommer de sig så många med dom här diagnoserna är så enormt elaka när ni väl blir upprörda/ arga?

Inte nog med den elaka sidan, ni kan va extremt känslokalla för att i nästa stund va helt underbart kärleksfulla. Ni skiftar så oerhört fort och ni sårar alla som står er nära och älskar er. Man hinner inte ens med i ers känslosvängar. Så många dagar man varit på glatt humör så har ni fått en må på botten för ni har lyckats trycka ner ert dåliga humör på oss.

Ni säger elaka saker, personangrepp som ni impulsivt kläcker ur er för att ångra er nästa stund. Ni ljuger ,för många av er saknar samvete. Spelar ingen roll om de är nödlögner, vita lögner som turkosa.. En lögn är en lögn! Ni får inte dåligt samvete på samma sätt som oss andra. Utan fortsätter sen efter era kärleksfulla förlåt ljuga igen..

Två av dom här jag varit med va otrogna mot mig. Jag fick inte ens ett förlåt tillbaka. Gick bakom ryggen totalt. Ni blir sexuellt impulsiva och vissa av er kan inte styra era impulser så ni löper större risk va otrogna än oss andra. Jag vet jag är elak nu och jag ber om ursäkt för de! Är bara så satans besviken när man ger sitt allt till såna här personer som trycker ner en totalt!

Ni är självupptagna och allt handlar bara om er! Ni kan sjävklart ha era fina stunder där ni bryr er om människor. Men när ni väl har den mörka sidan då allt i er värld är vitt eller svart så blir ni dryga, elaka och slänger ur er saker för att såra oss närstående.

• Svar på tråden Bipolära och Borderline människor...
  • Anonym (Bps)

Impulsivitet och humörsvängningar håller jag med om.

Resten du skriver om är INTE typiskt för borderline!

Otrohet, lögner och självupptagna gäller sentenser Du haft oturen att träffa men har inget med deras eventuella borderline diagnos att göra.

Tvärtom så "kan" inte folk med den diagnosen ljuga/extremt ärliga och de tänker ALLTID på alla andra och aldrig på sig själv eftersom ett enormt självförakt ingår i diagnosen!

Är dessa tjejer diagnostiserade eller är det du som gett dom din hobbydiagnos?!

• Aileen Allannah

Jag förstår att du är sårad! Vilka as till tjejer du har träffat! Jag har flera vänner som är bipolära och/eller har borderline, och vad jag märkt så är det du berättar främst aktuellt när de är instabila. Jag är av åsikten att även om man lider av någon personlighetsstörning eller är bipolär så måste man ta ansvar för hur man beter sig. Känslorna kan svalla och man kan säga saker man ångrar sig, men därifrån till att vara otrogen är steget stort.

Jag menar detta hör lika väl till bipolära som borderline.. Tycker dom fungerar på vissa sätt liknande varann.

Så du påstår dom inte kan ljuga? Jaså.. Vad bygger du de på?

Varför tänker dom alltid på andra för? De va ganska lovande ord dessutom.. "Alltid tänker på andra"

Gud nej.. Dom går hos psyklog alla o har en diagnos! Sjävklart! Medicin med!

Tack att du förstår mig!

Aileen Allannah skrev 2016-09-18 18:08:47 följande:

Jag förstår att du är sårad! Vilka as till tjejer du har träffat! Jag har flera vänner som är bipolära och/eller har borderline, och vad jag märkt så är det du berättar främst aktuellt när de är instabila. Jag är av åsikten att även om man lider av någon personlighetsstörning eller är bipolär så måste man ta ansvar för hur man beter sig. Känslorna kan svalla och man kan säga saker man ångrar sig, men därifrån till att vara otrogen är steget stort.

• Anonym (Bps)
    Anonym (Skriver av mig) skrev 2016-09-18 18:10:45 följande:

Jag menar detta hör lika väl till bipolära som borderline.. Tycker dom fungerar på vissa sätt liknande varann.

Så du påstår dom inte kan ljuga? Jaså.. Vad bygger du de på?

Varför tänker dom alltid på andra för? De va ganska lovande ord dessutom.. "Alltid tänker på andra"

Gud nej.. Dom går hos psyklog alla o har en diagnos! Sjävklart! Medicin med!

Okej har dom medicinering så är alla du pratar om bipolära. Det är tyvärr obotligt och kräver medicin för att hålla sjukdomen i schack.

Mot borderline finns inga mediciner men det är behandlingsbart med hjälp av DBT eller MBT terapi.

Har själv haft borderline men är frisk sedan flera år tillbaka.

Ja men märker folk skäms för sin diagnos så inte många av dom jag känt som går ordentligt hos psyklog osv många gillar inte man blir som en zombie av medicinerna , trött o orkeslös osv..

• Aileen Allannah

Jag tror att det är där du har nyckeln, att de inte är ordentligt medicinerade och ser till att träffa vården tillräckligt ofta. Att göra sexuella utsvävningar är vanligt vid obalanserad bipolaritet, när man är uppvarvad.

Jag lider med dig, jag har tagit avstånd från vänner som inte sett till att ta sin medicin och som gjort mig illa på olika sätt. Sån skit behöver man faktiskt inte ta. Hitta en tjej som är stabil, tycker jag!

De kan ju va så, som du säger, att utan medicin eller psyklogkontakt så blir de svårare tygla dom här sidorna. Alla har vi något jobba på.. Frågan är om man vill jobba med det och förbättra sina sidor..

Aileen Allannah skrev 2016-09-18 18:24:41 följande:

Jag tror att det är där du har nyckeln, att de inte är ordentligt medicinerade och ser till att träffa vården tillräckligt ofta. Att göra sexuella utsvävningar är vanligt vid obalanserad bipolaritet, när man är uppvarvad.

Jag lider med dig, jag har tagit avstånd från vänner som inte sett till att ta sin medicin och som gjort mig illa på olika sätt. Sån skit behöver man faktiskt inte ta. Hitta en tjej som är stabil, tycker jag!

• Anonym (Bps)
    Anonym (Skriver av mig) skrev 2016-09-18 18:19:13 följande:

Ja men märker folk skäms för sin diagnos så inte många av dom jag känt som går ordentligt hos psyklog osv många gillar inte man blir som en zombie av medicinerna , trött o orkeslös osv..

Vanlig terapi fungerar inte på borderline. Men jag ska inte skriva mer då jag har förstått att det är enbart bipolära du menar och den diagnosen är jag inte proffs på.
  • Aileen Allannah
    Anonym (Skriver av mig) skrev 2016-09-18 18:28:35 följande:

De kan ju va så, som du säger, att utan medicin eller psyklogkontakt så blir de svårare tygla dom här sidorna. Alla har vi något jobba på.. Frågan är om man vill jobba med det och förbättra sina sidor..

Det är jobbigt att mediciner, att hitta rätt medicin och bli stabil. Det är också tufft att ta tag i de mindre smickrande sidorna man har. Men är man mogen och ansvarsfull så inser man att ansvaret ligger hos en själv och man har ett ansvar gentemot andra, särskilt partners, att försöka och kämpa för att vara stabil och stadig. Att prata om vad som händer, att berätta hur man mår. Det är en förutsättning för att ett förhållande ska fungera, man måste vara ärlig mot sig själv, sin partner och sjukvården.
Svar på tråden Bipolära och Borderline människor...