Vuxen styvdotter
Jag bor med en man som har en vuxen dotter. Styvdottern hade redan flyttat hemifrån när jag och hennes pappa träffades så jag känner henne inte så väl men de står nära varandra genom att hon är enda barnet. Hon och jag har aldrig tidigare haft några konflikter. I helgen firade vi att mannen fyllde år med fest och inbjudna gäster varav hans dotter med sambo givetvis var inbjudna. Tyvärr urartade det genom att hon blev arg på mig och gapade och skrek.
Jag fick nämligen ett migränanfall och gick undan för att vila en timme eftersom det är vad det tar innan medicinen har verkat så att jag kan umgås igen. Min migrän gör att jag får riktigt ont och kräks. Hon blev då arg för att jag "smet undan" och kom in i sovrummet och gapade och skrek. När jag sa åt henne att sluta skrika så började hon gråta och skrek att jag kan minsann inte säga åt henne att vara tyst för det är hennes pappas hus och därför har jag ingen rätt att säga åt henne eftersom hon får säga vad hon vill hemma hos sin pappa.
Jag förklarade att det inte är hennes hem och att hon är gäst i vårt hus och därför inte har rätt att gapa och skrika här. Hon har aldrig bott här eftersom hon redan hade flyttar hemifrån när vi köpte huset tillsammans. Det blev kaos och hon blev hysterisk och jag blev också upprörd, arg och ledsen så vi skrek båda två åt varandra.
Nu är jag och min sambo också osams pga detta. Hur löser man detta? Är det rimligt att vuxna barn får skrika och ställa till en scen bara för att deras far bor i samma hus? Tydligen anser min sambo det.