Använder ni hårspännen till era barn?
Såg små hårspännen/rosetter i en baby-butik idag och tanken slog mig att det såg farligt ut med tanke på att det kan fastna i halsen. Använder ni det på kalas etc?
Såg små hårspännen/rosetter i en baby-butik idag och tanken slog mig att det såg farligt ut med tanke på att det kan fastna i halsen. Använder ni det på kalas etc?
Nej. Vi köpte hårspännen till dottern när hennes hår blev så långt att det hängde ned framför ögonen (vid ca 5-6 mån), men så fort vi testade dem förstod vi att risken att hon skulle dra bort dem var för stor. Nu har hon en gullig lugg istället.
Min dotter har haft det sen hon var under 1 år,aldrig några problem.
Nej, aldrig. Har dock testat någon gång för skojs skull när hon var 2 år, men dem åkte av väldigt snabbt och blev till roliga leksaker i stället.
Nej det skulle jag inte, pga kvävningsrisken just.
Nej aldrig. Det var det första som slog mig också. Det räcker med några sekunder och så har de rosetten eller spännet i munnen.
Vi började med hårspännen när dottern var bara ett par månader, hon hade/har minst ett men oftast flera varje dag och har haft det sen vi började. Har aldrig varit något problem och hon är 4 år nu.
Ingen av mina har haft den hårmängden att det varit ett problem i bebisålder. Yngsta sparade jag ut luggen på direkt, klippte den alltså aldrig men jag körde snoddar ist och små tofsar eller flätor. Just för att hon inte lät hårspännena vara på plats men då var hon nog mellan 18 och 24 månader när jag började.
Små snoddar, samma sak där, eller sitter de bättre?
Små snoddar, samma sak där, eller sitter de bättre?
Bra tänkt:) var har ni hittat dessa?:)
Stora hårspännen (som ej går in i munnen) eller pyttesmå är kanske att föredra då..
Vi har kört såna här pyttesmå som är typ i silikon. De sitter djäkligt bra fast och skulle de äta upp dem så är de så små att jag inte ens tror det är ett problem. Det har nog slunkit ner större skräp :)
Bra tänkt:) var har ni hittat dessa?:)
Stora hårspännen (som ej går in i munnen) eller pyttesmå är kanske att föredra då..
De ser ju bra ut! Har det hänt att de lossnat & att barnet käkat upp?:)
Det är först nu dottern vill ha hårspännen och börjat använda detta ibland. Kan bero på hårlängden (har page) och att håret gärna åker framför ansiktet trots att hon har lugg. Hon har dock oftare håret uppsatt än spännen. Dottern är drygt 2,5 år. Tidigare har vi inte haft behov av spännen.
De ser ju bra ut! Har det hänt att de lossnat & att barnet käkat upp?:)