Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

    38+ och försöker bli gravid.

    Nykär15 skrev 2017-03-15 08:39:45 följande:

    Ja jag borde ha ÄL om ca 5 dagar  och vi kommer självklart försöka på den med. Och ja, helt utan sprutor och hormoner denna gången. Det enda vi har är extra E-vitamin, folsyra, järn, zink och magnesium som var helt ok att fortsätta med in i IVF:en med. Sen kommer jag smörja med den starka ProgesterAll efter ÄL. Vill spara lite på mina Lutinus då denna kliniken säger man bara ska ta det i 3 veckor, men jag vill helst ta förbi v 13....så OM jag blir gravid vill jag ha kvar de uthämtade jag har till det. Har rätt många så det ska räcka precis isf 

    Beställt digitala ÄL-test denna gången så jag slipper tolka streck. Är bra för mig ha exakt koll på ÄL så vi vet när uppstarten blir eftersom det verkar bli äggplock mitt i påsken om ÄL kommer när den borde....


    Ja då kommer vi fortsätta följas åt ägglossningsmässigt.

    Borde ha äl om 6-7 dagar men har en känsla av att det kommer komma om 4-5 dagar.

    Känner redan nu svag molvärk men det kanske är vanligt att känna så långt innan?
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-03-20 10:29:19 följande:

    Här med! Är på CD12 och haft blinkande smiley igår och idag, så den borde slå om till fast inom nån dag eller två. Så runt 5/4 räknar jag med mens och då blir det starten för vår IVF!

    Vi kommer förstås att pricka denna äl med, men har inte så stora förhoppningar på våra egna försök längre utan längtar tills vi startar upp i april....


    Spännande! Är det första ggn du testar digitalt äl-test?

    Är på CD11 och fick en glad gubbe i morse.
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-03-20 10:51:36 följande:

    Ja det är första gången med digitala. Är de med dubbelindikator, så den ska ju gå från blinkande till fast för att indikera ÄL. 

    Har du det andra som visar bara glad?


    Ja precis, jag har den andra som bara visar glad.
  • Milou3

    CD12 i dag och vaknade med kraftiga äl-känningar som nu eskalerar. Upptäckte nyss rejält med genomskinligt äl-sekret med. Hade sex i går morse och fick en glad gubbe ( inte bara på äl-testet ;) vill ju helst hålla mannen hemma från jobbet lite nu och köra på men tyvärr får ju han prestationsångest om jag nämner ägglossning så jag får hoppas att sex i kväll kommer räcka : /

    Sen är ju han lite mer av en "vartredjedagskille" och kan i bland ( eller rätt ofta ) ta med sig bekymmer från jobbet hem så det blir svårt att få honom att växla om till sexhumör. Håll tummarna att vi får till det i kväll!

    Ska strax i väg på ett jobbmöte men kommer ju bara sitta där pirrig med äl-värk och vilja bli befruktad haha.

    Hur går det för er andra?

  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-03-21 08:51:52 följande:

    Tycker det låter jättebra tajmat om ni kan få till det ikväll också. Lycka till!!


    Men det fick vi inte :( jag somnade och vaknade bredvid en morgonsur sambo!

    Shit har vi sabbat denna äl-period nu? Om vi har sex i kväll? Är det försent? Testade positivt med äl-test i morse med.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-03-22 19:27:04 följande:

    Här har killen blivit sjuk så för oss blir det inget. Äl är idag och vi låg i måndags så hoppas det räcker.


    Det sägs ju att om pH-värdet och sekret är bra och om spermierna är pigga så kan det hålla liv i de små simmarna i 3-5 dagar, så hoppas!

    Annars ligger vi nog rätt risigt till också : /

    Hur vet du att äl är i dag?
  • Milou3

    Usch vad låg jag känner mig!

    Bidde inge sex i går heller, det bidde tjafs :(

    Positivt äl-test mån, tis, och i går. Sex måndag bara.

    Temp 36.7 mån, tis, ons men i morse 36.5!!?? Är det i dag som jag har äl då? Det återstår väl att se om nu tempen går upp i morgon bitti. Jag som bestämde mig för att vara chill denna cykel ...

    Kan ju lika bra räkna bort denna månad redan.

    Men solen skiner i Stockholm i dag. Alltid nåt : /

  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-03-23 10:54:43 följande:
    Hej alla,
    Ville bara höra av mig lite snabbt här då jag varit borta från FL ett tag. Livet kom tyvärr ikapp oss då min pappa blev hastigt sjuk och somnade in onsdag förra veckan  . Just nu känns allt väldigt jobbigt men vi har i varje fall försökt fortsätta hoppet om att få barn och min pappas sista ord var att vi inte får sluta försöka utan ge allt nu så länge vi kan. Hans ord var det som hjälpte mig att börja på en ny omgång Letrozol och idag är jag på cd 7 och sista dagen med Letrozol idag och en spruta Gonal F. Vet inte om det är så klokt att fortsätta just nu men det känns samtidigt som jag måste göra något för att skingra tankarna då det varit så mkt den sista tiden.
    Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg men jag hoppas att det har gått bra för någon här i tråden och för er som det inte gått så bra för önskar jag lycka till denna månad. Kram till er alla och ta hand om varandra!
    Usch va hemskt! Beklagar sorgen.

    Ta hand om dig.
  • Milou3

    Hej tjejer, nu måste jag bara kolla med er.

    Missade dessvärre denna äl då min sambo var "ur kängorna" de mest fertila dagarna, så vill kartlägga nästa äl lite för att inte helt deppa ihop.

    Om vi bara har möjlighet att ha sex 2 gånger under äl-veckan, vilken av dessa dagar tror ni är bäst för att få till en graviditet?

    Dag 10: negativt äl-test. Temp 36.7

    Dag 11: första glada gubben. Temp 36.7

    Dag 12: andra glada gubben.Temp 36.7

    Dag 13: tredje glada gubben. Temp 36.7

    Dag 14: negativt äl-test. Temp 36.5

    Dag 15: negativt äl-test. Temp 36.9

    Dag 16: negativt äl-test. Temp 37.1

  • Milou3
    WendelaW skrev 2017-03-26 17:42:18 följande:

    Jag är nybörjare på ägglossningsplanering men jag skulle nog satsa på dag 11 och 12. Dag 13 som reserv om sambon trilskas den 12:e dagen.

    Lycka till!


    Tack snälla, behövde lite input!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.