Pergotime
Inväntar på mens ska börja med pergotime.
Någon mer som vill följas ?
Denna är 3 försöket
Inväntar på mens ska börja med pergotime.
Någon mer som vill följas ?
Denna är 3 försöket
Jag vet precis hur du känner dig! Jag förberede mig mentalt att det kan vara negativit resultat på stickan vilket den va. Först kännde jag att det inte gjorde något, jag va rätt så stark. Men sen under dagen kunde jag inte hålla emot längre. Hela jul helgen och veckan därpå var så deprimerande!! Nee usch. Vet att man ska vara positiv, men efter 2 års försök så klarar man inte det längre. Det är jobbigt för övrigt med. Det känns som att alla väntar på att vi ska ha barn snart och hur ska man förklara allt detta för alla??...
PinglannTycker med det är svårt med vad man ska säga till folk, framför allt till jobbet när jag får gyn tider som oftas inte går att byta till efter jobb. Att vara positiv är svårt framför allt när man precis fått mensen och har världens pms, brukar bli lättare när man kommer kring Äl för då kan man göra något!
Hoppaspåentill - tack för kramar och pepp det kan behövas! Denna gången var min tredje trippelkur med pregotime och ovitrelle spruta, jag har alla gångerna fått 2-3 stora äggblåsor per gång. Även kollat med blodprov att det har varit ägglossning. Denna gången test jag även vagenal progesteron, gyn säger att det krävs lite tur och vi prata lite om att börja med sprutor visa får lite bättre ägg med det men det är inte säkert. jag har tre tippelkurer till hemma och ska spola äggstockarna på tisdag.
Fick min mens idag, så på söndag börjar jag med första kuren (enkel) med Pergotime. Har aldrig tidigare ätit det och har fått det då jag har väldigt oregelmundna cyklar.
När på dygnet tar ni det, tänker mest för att slippa biverkningar så mycket som möjligt.
Fick min mens idag, så på söndag börjar jag med första kuren (enkel) med Pergotime. Har aldrig tidigare ätit det och har fått det då jag har väldigt oregelmundna cyklar.
När på dygnet tar ni det, tänker mest för att slippa biverkningar så mycket som möjligt.
Jag tog mina tabletter efter frukosten och försökte ta dom varje dag vid samma tidpunkt. Jag hade inte heller några biverkningar.
HoppasPåEnTill hur länge har ni försökt?? Barn sen innan??
Elifant: jag förstår det med jobbet och gynntider. Jag jobbar så himla olika och brukar kunna få en tid strax innan jobbet på så sätt behöver ingen veta, hade bara blivit stressad ännu mer. Det känns som att man har inga uräkter längre, vad det gäller barn. Vi går helt enkelt ta nya tag och hoppas:)!! Min man kommer hem ikväll lagomt till ägglossnings helgen så vi får jobba på och hoppas. Känns så surt att inte ha tagit någon pergo eller letrozol denna månad :(.
Jag tog mina tabletter efter frukosten och försökte ta dom varje dag vid samma tidpunkt. Jag hade inte heller några biverkningar.
HoppasPåEnTill hur länge har ni försökt?? Barn sen innan??
Elifant: jag förstår det med jobbet och gynntider. Jag jobbar så himla olika och brukar kunna få en tid strax innan jobbet på så sätt behöver ingen veta, hade bara blivit stressad ännu mer. Det känns som att man har inga uräkter längre, vad det gäller barn. Vi går helt enkelt ta nya tag och hoppas:)!! Min man kommer hem ikväll lagomt till ägglossnings helgen så vi får jobba på och hoppas. Känns så surt att inte ha tagit någon pergo eller letrozol denna månad :(.
Jag tar med mina på morgon, den enda biverkning jag har är att svettningar på natten. Tycker även att alla hormoner tar lite på psyket framför allt vid mens.
Hoppaspåentill - tycker det är starkt jobbat att göra detta själv, min man får ta mycket av mitt humör som inte alltid är det bästa men samtidigt skönt att ha någon att dela det med. Jag ska hålla tummar och tår för dig :)
Pinglann - Det är bara att på det igen! Alltid lika kul att ha "måste" sex, haha
Har läst att det finns en del som blir gravida på månaden efter pregotime för att det finns hormoner kvar! Så det är inte omöjligt!
Jag håller tummar och tår för sig med :)
Jag tar med mina på morgon, den enda biverkning jag har är att svettningar på natten. Tycker även att alla hormoner tar lite på psyket framför allt vid mens.
Hoppaspåentill - tycker det är starkt jobbat att göra detta själv, min man får ta mycket av mitt humör som inte alltid är det bästa men samtidigt skönt att ha någon att dela det med. Jag ska hålla tummar och tår för dig :)
Pinglann - Det är bara att på det igen! Alltid lika kul att ha "måste" sex, haha
Har läst att det finns en del som blir gravida på månaden efter pregotime för att det finns hormoner kvar! Så det är inte omöjligt!
Jag håller tummar och tår för sig med :)
Elifant: jag har med läst det,men med den turen jag har så lär det definitivt inte hända mig. Ska du med börja med letrozol eller har du pergo kvar till nästa mens?? Jag måste ringa till mottagningen för att få något för pergo har utgått nu.
Hoppaspåentill - du får klaga här hos oss <3
Pinglann - man får leva på hoppet! Men förstår att det känns hopplöst! Jag har fyra trippelkurer hemma, sa till min gyn sist jag var där att jag ville ha fler som tur är!