• Anders 386

Skönt konstaterande…

Anonym (Elvira) skrev 2016-09-20 16:21:29 följande:

Om hon inte vill så vill hon inte, det måste du acceptera.

Jag är som din fru, min sambo har accepterat läget. 
    Min lust är borta till 100% och ärligt talat vill jag inte ha tillbaka den ens.
    Jag saknar det inte helt enkelt.

Du måste bestämma dig för om du vill leva med henne eller inte under rådande förhållanden.

Ja, det är nog läge att acceptera och ta konsekvenserna TS. 

Lämna din ointresserade fru och sök dig ut för att finna någon som uppskattar sex. 

Och precis som "Elvira" och många andra - har man inte lusten så saknar man den inte heller. Och då blir det ganska ointressant att fortsätta eftersom man inte får ut det man önskar av förhållandet...  För många är sexet en viktig ingrediens i livet - och utan sex och fysisk närhet blir livet ganska tomt och innehållslöst. 

Har varit nära några gånger själv - Vi har oftast haft regelbunden sex - men det är inte speciellt viktigt för min partner, det är viktigare att ägna sig åt sociala kontakter och ägna timmar åt att uppdatera sig om bekanta och deras barn o barnbarn. Sånt som jag själv inte bryr mig ett dugg om. Jag vill leva här och nu och inte genom andra människor.
  • Anders 386
    Black Mamba 666 skrev 2016-09-21 08:22:56 följande:
    Du har rätt. Man är alltid två i ett förhållande men hade alla resonerat på det sättet så hade vi inte haft särskilt många trådar av den här karaktären på FL.
    Ja, det är ju så att den som får sina behov tillfredsställda i ett förhållande kan ju heller inte inse att det finns ett problem. Det är den som inte får sina behov tillfredsställda som har problem. Och den som inte har lust kan aldrig fatta hur det känns att ha lust men inte få utlopp för den. Och man blir lätt "boven" i dramat om man är den som är onöjd. När det gäller sexualitet blir det lite känsligt - man får känna sig som nån slags sexgalning och får "skulden" för att förhållandet inte fungerar.

Men det finns ingen som har skuld i det här - det är bara så att våra behov ser olika ut, och då fungerar inte förhållandet. Vi står ganska maktlösa, och ofta finns tyvärr inte lösningen inom förhållandet utan vi måste söka på annat håll..
  • Anders 386

Käkar hon P-piller?

Faktum är att risken med att ta hormoner är klart underdriven. Många kvinnor mår dåligt av P-piller utan att ana att det får dom att bli mer deppiga och tappa aptiten på livet. 

• Anders 386
    Rast1337 skrev 2016-09-21 14:02:14 följande:

........ Man lever en gång, sen är det game over.

Skål
Svar på tråden Skönt konstaterande…