• Black Mamba 666

Skönt konstaterande…

Jag vet inte riktigt om jag vill få ut något av denna tråd mer än ett väldigt skönt konstaterande för egen del i syfte att komma vidare i livet. Jag är en av många män och kvinnor som lever med ett stagnerat sexliv eller obefintligt förekommande trist sådan och således ett klassiskt ämne på FL.

Min fru vill inte se det som ett problem då hon är nöjd med ynka 1-2 gånger per månad och allt ska ske på hennes villkor och mina försök avvisas 9,5 av 10 gånger. Tro mig, jag är en självkritisk och pragmatisk person och när det uppstår ett problem så börjar jag primärt rannsaka mig själv om saker och ting kan hänga ihop med hur jag är och om jag drar mitt strå tillstacken. Ni funderar naturligtvis nu på hur det står till med mig och om t ex han är i god form, bra i sängen, attraktiv, romantisk, generös, hjälpsam hemma med barnen och hushållet, låter henne få egen tid, uppvaktar osv. Tro mig, har gått igenom listan i flera år och bockat av alla parametrar med råge.

Har i flera år försökt att kommunicera med henne utan att vara anklagande om problemet men hon avvisar att jag bara klagar på henne och svaret är att hon ständigt är trött och hon har som bäst lust på dagtid då vi båda jobbar. Jag kommer gärna hem på dagtid för att ha sex men vad hjälper det om hon omöjligt kan komma ifrån sitt jobb på dagtid? Har föreslagit parterapi men ständigt avvisande svar att jag bör gå själv då det är jag som har problem och inte hon. Jag vet, vi är kontraproduktiva på alla sätt och vis. Nu senast när hon själv konstaterade att det var alldeles för länge sedan så höll jag med och fick till svar att då får du väl ordna det oftare på egen hand. Då menar hon att jag får dra någon handtralla så att frustration släpper. Problemet för min del är att jag snarare blir mer frustrerad och avtrubbad när jag gör det på egen hand.

Livet är allt lustigt när man är på topp i livskurvan och då ska man krypa tillbaka till när man var tonåring med en handtralla! Inte för att jag vill eller önskar splittra min familj men jag har frågat om vi ska gå skilda vägar och det säger hon att det föreligger inget skäl till att göra det då hon är lycklig. Har aldrig varit otrogen och ingen förespråkare men jag börjar förstå och inse att det inträffar. Jag är lycklig med min familj men jag vill ha sex och närhet. Vad gör man åt det? Jo, jag har nu konstaterat att hon inte vill göra någonting åt problemet. Det är nu vi borde pippa som kaniner och det lär knappast bli mer frekvent när vi har passerat 50. Så konstaterandet är att jag inte tänker åldras till en gammal bitter gubbe i en fåtölj och våndas över ett passivt sexliv och därför göra jag slag i saken?
  • Svar på tråden Skönt konstaterande…
  • Anonym (Elvira)

Om hon inte vill så vill hon inte, det måste du acceptera.

Jag är som din fru, min sambo har accepterat läget. 
    Min lust är borta till 100% och ärligt talat vill jag inte ha tillbaka den ens.
    Jag saknar det inte helt enkelt.

Du måste bestämma dig för om du vill leva med henne eller inte under rådande förhållanden.

• Anonym (Tacka mig senare)

Nu, min vän.
    Det är nu som du ska gå in på Google och söka på "Pocketpussy" så kommer det komma upp en himla massa olika saker och ting.
    Jag har flickvän och en pocketpussy så jag kan alltså garantera att det känns minst lika bra om inte skönare.
    Enda nackdelen är väl att man inte får höra den stöna som tjejer (om det nu inte finns någon lyxigare variant dvs?)
    Annars är det bara fördelar så som: Inget förspel, inget slickande, gnäll om att det är för hårt, fort, segt... You name it!
    Glöm inte glidmedel bara!
    Tacka mig senare ;)

• Anders 386
    Anonym (Elvira) skrev 2016-09-20 16:21:29 följande:

Du måste bestämma dig för om du vill leva med henne eller inte under rådande förhållanden.

Ja, det är nog läge att acceptera och ta konsekvenserna TS. 

Lämna din ointresserade fru och sök dig ut för att finna någon som uppskattar sex. 

Och precis som "Elvira" och många andra - har man inte lusten så saknar man den inte heller. Och då blir det ganska ointressant att fortsätta eftersom man inte får ut det man önskar av förhållandet...  För många är sexet en viktig ingrediens i livet - och utan sex och fysisk närhet blir livet ganska tomt och innehållslöst. 

Har varit nära några gånger själv - Vi har oftast haft regelbunden sex - men det är inte speciellt viktigt för min partner, det är viktigare att ägna sig åt sociala kontakter och ägna timmar åt att uppdatera sig om bekanta och deras barn o barnbarn. Sånt som jag själv inte bryr mig ett dugg om. Jag vill leva här och nu och inte genom andra människor.
  • Haskel

Mitt tips, om du fortfarande älskar din fru, är att ganska öppet börja söka dig en älskarinna. Flirta och spendera mer tid borta. Men ha inte för bråttom. Tanken är mest att göra din fru lite svartsjuk till en början. Låt henne se att du inte är självklar. Rivaliteten kan många gånger få igång hormonerna och därmed lusten. 

Bryr hon sig däremot inte, få du väl låta det gå ett steg längre. Endera bryr hon sig inte att du har sex och närhet på annat håll. Annars får hon väl se till att göra något åt saken. Kanske även skiljas. Att skiljas är även ett alternativ för dig naturligtvis.

Bollen ligger mest hos din fru. Gör det som känns bäst för dig.

• Black Mamba 666

Tack

Anonym (Tacka mig senare) skrev 2016-09-20 16:28:48 följande:

Nu, min vän.

Det är nu som du ska gå in på Google och söka på "Pocketpussy" så kommer det komma upp en himla massa olika saker och ting.

Jag har flickvän och en pocketpussy så jag kan alltså garantera att det känns minst lika bra om inte skönare.

Enda nackdelen är väl att man inte får höra den stöna som tjejer (om det nu inte finns någon lyxigare variant dvs?)

Annars är det bara fördelar så som: Inget förspel, inget slickande, gnäll om att det är för hårt, fort, segt... You name it!

Glöm inte glidmedel bara!

Tacka mig senare ;)

Tack för tipset men jag föredrar äkta vara.
  • Black Mamba 666
    Anonym (Elvira) skrev 2016-09-20 16:21:29 följande:

Skillnaden är att du vet att din lust är borta och det är på lika villkor där din sambo får göra ett aktivt val och det är ni ense om. Min fru tycker inte det är något fel på hennes lust och kommer att beskylla mig för att ha fördärvat vår familj om jag kastar in handduken.
  • Black Mamba 666
    Anders 386 skrev 2016-09-20 16:47:02 följande:

Lämna din ointresserade fru och sök dig ut för att finna någon som uppskattar sex. 

Och precis som "Elvira" och många andra - har man inte lusten så saknar man den inte heller. Och då blir det ganska ointressant att fortsätta eftersom man inte får ut det man önskar av förhållandet...  För många är sexet en viktig ingrediens i livet - och utan sex och fysisk närhet blir livet ganska tomt och innehållslöst. 

Har varit nära några gånger själv - Vi har oftast haft regelbunden sex - men det är inte speciellt viktigt för min partner, det är viktigare att ägna sig åt sociala kontakter och ägna timmar åt att uppdatera sig om bekanta och deras barn o barnbarn. Sånt som jag själv inte bryr mig ett dugg om. Jag vill leva här och nu och inte genom andra människor.

Jag har accepterat efter många besvikelser att det inte blir bättre även om hon sporadiskt kan tända till och skapa falska förhoppningar. Jag kommer däremot inte acceptera att leva i celibat som det periodvis blir. Hade hon kommunicerat att jag var tjock, dålig andedräkt, ohygienisk, kass älskare, usel man och pappa mm så hade det stillat mina sinnen och krav. Men så länge min vän står i givakt och rullatorn inte halkar av vägen så ska jag sexa.
  • Black Mamba 666
    Haskel skrev 2016-09-20 17:42:04 följande:

Mitt tips, om du fortfarande älskar din fru, är att ganska öppet börja söka dig en älskarinna. Flirta och spendera mer tid borta. Men ha inte för bråttom. Tanken är mest att göra din fru lite svartsjuk till en början. Låt henne se att du inte är självklar. Rivaliteten kan många gånger få igång hormonerna och därmed lusten. 

Bryr hon sig däremot inte, få du väl låta det gå ett steg längre. Endera bryr hon sig inte att du har sex och närhet på annat håll. Annars får hon väl se till att göra något åt saken. Kanske även skiljas. Att skiljas är även ett alternativ för dig naturligtvis.

Bollen ligger mest hos din fru. Gör det som känns bäst för dig.

Jag tänker och resonerar lite som du. Jag älskar henne naturligtvis men det är svårt att hålla det vid liv utan närhet och så länge hon ser det bara som mitt problem så gör hon det väldigt enkelt för sig. Hon är dock väldigt självsäker pga. att hon vet att jag är väldigt ståndaktig men jag som sagt tänker inte leva i ett lågfrekvent sexlöst liv. Hade hon däremot som Elvira i tråden varit medveten sin sexlust så hade vi kunnat diskutera ja, skiljas eller att jag får träffa andra men sköta det på ett snyggt sätt. Men det lutar helt klart åt ditt förslag och uppdagas det så kommer jag stå för det och dess konsekvenser och inga ursäkter.
  • Anonym (Elvira)
    Anders 386 skrev 2016-09-20 16:47:02 följande:

Alla är inte som du min vän.
    Min sambo har valt att stanna och detta har pågått redan i flera år.

Det finns andra sätt jag kan hjälpa honom på.
  • Anonym (Elvira)
    Black Mamba 666 skrev 2016-09-20 18:31:03 följande:
    Skillnaden är att du vet att din lust är borta och det är på lika villkor där din sambo får göra ett aktivt val och det är ni ense om. Min fru tycker inte det är något fel på hennes lust och kommer att beskylla mig för att ha fördärvat vår familj om jag kastar in handduken.
    Du sitter lite i en rävsax.
    Jag tror nästan att hon ljuger... hade hon haft lust så hade lusten infunnit sig på andra tidpunkter också.
Svar på tråden Skönt konstaterande…