BF juni 2017
Hej! Vad kul att det redan fanns en tråd :) Plussade nu i morse på bim-7 med lite skräckblandad förtjusning! Är 28 år och vill denna lilla bo kvar så blir det mitt andra barn (har en son född 2015). Hoppas det är ok att man hakar på :)
Hej! Vad kul att det redan fanns en tråd :) Plussade nu i morse på bim-7 med lite skräckblandad förtjusning! Är 28 år och vill denna lilla bo kvar så blir det mitt andra barn (har en son född 2015). Hoppas det är ok att man hakar på :)
Tog ett till test eftersom första plusset var så svagt och så tidigt men nu känns det rätt tydligt :)
Bf 14/6 men jag är osäker på om det stämmer riktigt, andra barnet och vår son kommer vara 2 år och 3 månader när syskonet kommer om allt går som vi hoppas. Jag bor strax utanför Stockholm och jobbar natt inom vården. Mår konstant illa och är något så otroligt trött dygnet runt. Jobbnätterna är riktigt plågsamma så min tanke om att hålla tyst på jobbet till jul vet jag inte längre om de kommer gå :/ Någon mer trött som jobbar natt och som har ngt tips? Mådde toppen förra graviditeten förutom en jobbig klåda men jag minns inte att tröttheten var så här total då. Kan ju vara för att man jagar en 1,5-åring nu iofs och astman då jobbade dag/kväll. Hoppar gärna med i facebookgruppen när vi gjort ultraljud i slutet av november, vågar inte riktigt innan dess ;) kul att vi är så många redan!
Är på väg till ett tidigt ultraljud nu, hoppas slippa göra vul men det lär nog bli så eftersom jag bara är i v 8+1. Är sååå himla nervös, först för att det inte ska finnas ngt alls och sen för att det ska vara två. Sambon var tvungen att bli kvar hemma med sonen så jag fick åka själv. Hoppas hoppas verkligen allt ser bra ut..
Vi gjorde vårt andra vul igår v.8 (7+6) 13.8mm mätte lilla bönan <3 fick en ny tid igen den 24/11
ni som har flera barn...sambon fick ett jobberbjudande idag (inom samma jobb) men andra arbetstider och bättre lön. nu jobbar han 7-15.30..och med det nya jobbet skulle han jobba varannan vecka 6-14 och varannan vecka 14-22. meeeen orkar man med tex nattningar ensam varannan vecka med en 2 åring och en liten bebis som föds i mitten av juni?
ååå några veckor till så får vi se lilla bebisen på ultraljud :)
Hej!
Efter två missfall i maj & augusti så verkar det som att vi denna gången ska få en liten bebis i juni 2017. Vi går in i vecka 12 på söndag och har varit på två UL och kikat så bebis växer och har ett hjärta som slår. I början våga vi inte glädjas men snart känner vi att vi kan börja med det.. :) har en dotter sen innan född mars 2015.
Jag är så väldigt sällan inne på familjelivs hemsida men undrar om det finns möjlighet att få gå med i någon av Facebook mammagrupperna ni har? Var med(och är fortf) i en med dottern som var och är guldvärd så skulle gärna vara det igen :)
Mvh G
Har bf 4 juni och också en liten från mars 2015. Tycker jag känner igen ditt namn. Vi kanske hängde båda två i mars -15-tråden?
Så kul! Då får vi samma åldersskillnad på våra små. måste bara fråga hur du tänker kring vagn när de är två sen? Har ni kommit fram till någon vagn än? (Blir knäpp på hur jag ska lösa just vagnbiten)
Vi kommer inte göra det. Mannen har aldrig velat och jag känner ingenting för det så vi har inte brytt oss. De testen ger en sannolikhet, inget 100% svar att allt är bra eller inte. Vad gör man om man får ökad risk för att det skulle vara något? Litar på det och gör abort? Kanske är det ett friskt barn i magen. Min kompis bekant fick ökad sannolikhet för att det skulle vara downs syndrom tror jag. Hon behöll barnet och ut kom en fullt frisk liten krabat. Ända jag har tänkt är att man kanske skulle kunna förbereda sig mer. Men går man vidare med fostervattenprov/moderkaksprov finns alltid en liten risk för missfall.
Vår bm ville att vi skulle på tidigt ultraljud pga mitt jobb och att vi inte visste vecka (oregelbunden mens). Annars hade vi väntat till rutinultraljudet. Man får väl lyssna på hjärtat vid kontroll tidigare tror jag. Har slutat läsa massa på forum, det är oftast då man blir osäker och orolig. Denna tråd är den enda jag läser lite på ibland då vår är beräknad till juni :)
Jag var för en vecka sen men var inte tillräckligt långt gången så har fått en ny tid när jag är i 14+2
Var på ultraljudet för KUB igår och var jättenervös över att ngt skulle ha gått fel trots att illamåendet bara blir värre. Men allt såg fint ut tack och lov. Tyvärr hade dom slarvat bort mitt blodprov så jag får invänta de totala svaren i slutet av veckan så det känns lite trist men men. En pigg liten bebis som vägrade släppa sin tumme var det iaf :) hoppade framåt lite igen också så nu är bf 7/6. Kommer bli planerat snitt denna gång så tekniskt sett är det möjligen en majbebis jag väntar. Kul att man numera kan få video från ultraljuden också, underlättar lite att titta på den när man mår som värst.
[img=undefined]
Fick mina provsvar från kub igår, 1:503. Jag blev jätteledsen.. Jag VET att det ändå är en otroligt liten skattat risk men man kan ju inte låta bli att jämföra med mitt första barn de jag fick 1:20 000 för bara två år sedan. Jag är under 30, inom normalvikt sett till längd och har ingen historik i släkten av kromosomfel. Ska ringa idag och fråga om det var blodproverna eller nackspaltens mått som drog ner siffrorna så pass mkt. Hade bestämt mig innan att om jag får 1:1000 eller lägre riskskattning så skulle jag vara lugn med det och blir det 1:200 eller högre så går vi ju vidare med nipt. Jag hoppades bara innerligt att inte hamna däremellan men så klart gjorde man ju det. I min hjärna är det ingen markant skillnad mellan 1:200-1:500 när skalan ändå är så pass stor.. Som sagt jag VET ju egentligen att risken ändå är liten och att man kan ha 1:2 och få ett friskt barn och 1:20 000 och ändå ha otur men just nu funkar inte riktigt de logiska tankarna. Jag är jätterädd för Patau och Edwards och vill nog gå vidare och betala själv för nipt men samtidigt tvekar jag då 6000 ändå är ganska mycket pengar, iaf när risken ändå ÄR beräknad liten. Känner mig hemskt fånig som blev så ledsen och orolig, jag trodde inte riktigt att jag skulle bli det när jag vägde för och nackdelar med kub (och jag ångrar ändå inte att jag gjorde testet) men jag har till skillnad från förra graviditeten mått väldigt dåligt sen v 2 typ så jag kanske är extra känslig den här gången.. Är jag knäpp som inte är nöjd med 1:503? Mina vänner försöker ju peppa med att det säkert är en frisk bebis men erkänner samtidigt att de hade blivit jätteoroliga om dom hade fått samma siffror liksom..
Jag tror och hoppas det kommer komma en dag då NIPT är så pass billigt att det kan erbjudas i lika stor utsträckning som kub, för dessa kub resultat oroar mer än de ska göra.
Jag är som sagt insatt i detta ämnet lite då jag jobbar med dessa fostervattensprov och chorionvillibiopsier (moderkaksprov). Jag utför i mitt jobb Qf-pcr (den analys som tar 2-3 dagar) och Mikroarray (den analys som tar lite längre tid) på dessa typer av prov. Och jag kan ärligt säga att även om jag är insatt så blev jag lite orolig över mitt eget resultat på 1/80 fast att hade jag fått in en remiss på jobbet så hade jag inte tyckt det var en jättehög siffra. Och jag tänker då att det är ju inte så konstig att kvinnor som inte är lika bekanta med det blir jätteoroliga.
Jag har däremot valt att försöka koppla bort kuben och tänka att nipt är det jag gjort från början. Men väntan känns lång.
Jag kan även försöka lugna andra med att säga att det är ytterst få gånger som kub resultat visar rätt. Det är mer vanligt på mitt jobb att vi svarar ut normala svar än avvikande.
Hej! Skrev tidigt i tråden men har sen dess varit frånvarande. Har bf 7/6 och planerat snitt inbokat 1/6 :) har en tvååring sen innan och bor lite utanför Stockholm. Har letat lite efter någon fb-grupp för oss som väntar barn i juni, är det någon här som startat en sån?