Inlägg från: LinneaM93 |Visa alla inlägg
  • LinneaM93

BF juni 2017

Hej! Är ny här så förstår inget av Familjeliv ännu. Plussade i fredags -2 bim. Bf 23-24.6. Nervös!

• LinneaM93

Grattis! Bor själv i Finland :) och just det ja, är 23 år. första barnet, är jätte rädd för missfall nu när man ställt in sig på detta...

• LinneaM93
    mamamallan skrev 2016-10-17 13:19:14 följande:

Lämnar er nu efter tidigt missfall i vecka 5. Önskar er all lycka! <3

:( kram! Nästa gång lyckas det!
  • LinneaM93
    CarinElisabeth skrev 2016-10-17 13:57:49 följande:

Hej allihopa! Stort grattis till alla plustecken :)

Plussade igår och kräktes på tunnelbanan imorse.... Det var bara att vända om och gå hem till sängen. Första barnet som blev till på första försöket, hur vanligt är det?

Jag har dock varit gravid tidigare, tog då det svåra beslutet att göra en abort. Då var jag extremt illamående, fick åka till akuten och få dropp (det var givetvis inte därför jag gjorde en abort) och var sjukskriven. Nu är jag bara 4 veckor+1 dag men mår redan jätteilla. Finns det fler extremillamående där ute? Finns det mvc och bm i Stockholm som ni särskilt kan rekommendera ?

Oj! Vi är ungefär lika långt i grav, jag är 4+3 about. Men jag mår inte illa alls? (Knackar på trä!!). Har också gjort en abort 2013, ich har nycket starkare symptom nu än då! Jag har som sagt inget illamående, men har haft galet ont i min bröst o två veckor, frossa, ont i nedre magen och humörsvängar deluxe. Känns konstigt att de kommer så tidigt :D
  • LinneaM93
    CarinElisabeth skrev 2016-10-17 14:36:08 följande:
    Fortsätt att knacka i träet! Hoppas att du slipper det värsta! har också lite ont i brösten men inte så farligt. Är väldigt jämn i humöret ännu, bara lycklig liksom :) kramper som typ mensvärk har jag läst beror på att livmodern utvidgar sig, det ska vara ok att ta paracetamol om det gör riktigt ont.

Är lite glad över att jag känner av det så tidigt ändå (kanske inte just att spy i morgontrafiken då), det blir liksom mer verkligt då!
    Hahaah precis, stackars dig!! Och ja det är normalt :) visa dagar känns det ordentligt och vissa inte så farligt. Brösten har även hunnit bli hårdare och tyngre, känns konstigt ???? kul att nån är i samma skede precis
  • LinneaM93
    karro 2014 skrev 2016-10-17 15:15:03 följande:

Hej hej!

Hoppar gärna in här om de är okej. Plussade för ca 2 veckorsedan, bf 12 juni, blir mitt 2a barn om allt går som det skall.

Någon som varit o gjort tidigt vul än? Jag skall imorgon göra ett vul o kolla hur det ser ut pga min oro, är då i v6+0. Har ett MF i v5 och ett MA i v11 i bagaget, därför jag är så orolig.

Hur mår ni alla? Har ni några symtom?

Själv har man bara lite molvärk till o från...

Grattis :) joo masssa symptom: ont i brösten och de är "hårdare", humörsvängar, molvärk (vissa dagar mer, vissa mindre), supertrött hela tiden och frossa.
  • LinneaM93
    Grodan1234 skrev 2016-10-17 17:23:31 följande:
    Det är ju inte våra bekymmer egentligen, men känner lite likadant.

Jobbet är så enormt stressigt och tungt. Jag tänker att jag ska berätta efter v 12.
    Min förman vet redan då hon gissade det själv, men riktiga chefen meddelar jag tidigast i v.12 tror jag? Om man kommer så långt.

Hur vanligt är det med missfall? Har hört att det är ovanligt som ung (23) , men stress ändå när man vill så mycket.
  • LinneaM93
    Ständigt orolig skrev 2016-10-18 16:19:26 följande:

Hej!!! Jag plussade i lördags och gick över en vecka ungefär. Misstänker att jag är i v3-4. Vill behålla Lill stjärnan men är ständigt orolig för att få ett missfall. Någon som känner igen sig?

Grattis! Jag plussade i fredags, och är så nervös för mf, att jag inte kan sova om nätterna ????
  • LinneaM93
    Päärlan skrev 2016-10-19 08:32:55 följande:

Är de någon mer som sover sjukt dåligt? Idag vaknade jag med en sån sjuk ryggont liknande träningsvärk i svanken?

Jag! Sover ca 3h per natt. Är alldeles slut :(
  • LinneaM93
    Karesse skrev 2016-10-18 19:39:11 följande:

När är allas första besök hos barnmorskan?
    Jag fick via hjälp av sambon en tid 7/11. Vågade inte ringa från mitt jobb då nån kunde höra. Då ska jag vara i v.10, är beräknad till 7/6-17. Men vad som missades att säga är mitt medfödda hjärtfel och eventuellt risker med det. Borde jag ringa och försöka komma tidigare?
    När ska man normalt gå på sin första tid?

Jag undrar även vad ni har för symtom? Jag kan få väldigt ont i magen stötvis, går alltid över men kan komma och gå lite. Sen extremt dålig i magen...
    Hur har ni det?

Jag har besök hos bm 16.11 alltså i vecka 9. Om allt bara håller i sig.... :) vågar inte tro det än.
Svar på tråden BF juni 2017