-
Ingen aning! Så jobbigt! Är såå trött hela tiden :(Päärlan skrev 2016-10-19 16:43:36 följande:Alltså vad ska man göra åt d? Lär ju inte hålla såhär. Sover från 22-01 ungefär sen ligger jag vaken... -
Grattis! :)ElinmargarethaLarsson skrev 2016-10-20 10:11:36 följande:Hej, jag smiter in här! grattis till alla som plussat!
Mitt namn är Elin och jag är 21. Pulsade förra veckan på Stickan och är beräknad till 18 juni. Detta är mitt första barn. Min sambo som är 17 år äldre än mig har två sen innan, så för han blir det de 3e. Men vi båda är super glada verkligen!
-
Jag har också 15.11... Precis samma, vecka 9 då. Känns som evigheter, är livrädd att det typ dött och att man går och hoppas. Men v.9 är normalt om jag förstått rätt, men känns som evighet.Kärleksbarn00 skrev 2016-10-20 15:47:14 följande:Idag fick jag en tid för tidigt VUL då vi är gravida genom ivf. Vi fick dock inte tid förrän i 15/11. Då är jag i v. 9 (8+4) är inte det lite sent för ett tidigt vul? Borde man inte kunna se om det är hjärtaktivitet tidigare? Kan man boka in privat vul själv någon annan stans?
-
Hej igen! Måste fråga: är det NÅGON annan som är grymt törstiga HELA TIDEN? Dricker säkert 3-5 liter per dag? Och törsten går inte bort... Är i vecka 6 (5+4 vad jag vet), detta har hållt på i ca 3 dagar. Är rätt obehagligt när inget släcker törsten :(
-
Okej tack alla :D får typ panik när törsten aldrig försvinner, obehaglig känsla. Men bra att många andra har likadant :)Mibutanche skrev 2016-10-25 21:37:26 följande:Jag! Dricker kolossalt mycket! Tycker dock det hjälper lite om jag har i en skvätt citronkoncentrat i. :) -
Jo det är normalt :) under vecka 5 så kände jag plötsligt typ inget! Gick in i 6 o pang alla symptom kom tillbaka :)klaraPee skrev 2016-10-28 11:10:44 följande:Tänkte bara kolla om era symtom kommer och går? Är det vanligt? Har haft molande värk i magen men har inte kännt av det sen i förrgår. Dock gör ju brösten ont fortfarande..men kan inte låta bli att bli orolig. Någon som upplever något liknande? Gick in i vecka 6 igår.
-
Jag!! Är i vecka sju, och känner mig typ olustig hela tiden. Mat smakar ibte heller, och bara små portioner funkar. Som jAg skulle bli mätt genast? ???? går väl över. Mitt är mest eftermiddan-kvällenSassa4 skrev 2016-10-31 17:42:05 följande:Jag är nu i vecka 8 (7+0) och jag har ett ganska jobbigt problem. Enda sen vecka 6 så har jag haft ett konstant illamående. Men sen ett par dagar tillbaka så har detta illamåendet bytts ut mot en konstant "äckel-känsla" i kroppen. Jag äcklas av allting. Det är väldigt påfrestande att känna den här äckelkänslan i kroppen hela tiden. Det är nästan som spyan sitter mig i halsen. Men jag har aldrig spytt än. Är det någon som känner igen sig i detta? :(
-
Hej, oroa dej inte. Jag är på vecka 10 och känner typ ingenting (förutom ont i brösten och yrsel). Många säger att det är normalt runt ca v.9-11 att man har "spöveckor" då man inte känner någonting alls. Svårt att inte tänka så mycket, men man får försöka :)Onemore skrev 2016-11-22 09:13:37 följande:Hej! Jag är i vecka 9 och undrar lite hur ni andra mår/mådde runt denna veckan? Jag känner nämligen ingen molande värk längre och inte heller ömma bröst. Dock är magen svullen och jag är väldigt hungrig och trött. Får dovt illamående sent på kvällen eller när jag inte ätit på länge. För det mesta tänker jag positivt, att allt är bra, men det är också svårt när man ännu inte fått se det lilla livet. Det här är också första gången så man har ju inget alls att jämföra med. Den här ovissheten är inte riktigt min grej, men det är ju som det är och samma för alla. Ska på ultraljud vecka 11 i alla fall vilket ska bli skönt :)
-
Jadå, oroa dig inte! Jag var självklart också lite stressad när man "mår för bra". Men jsag fick jag höra hjärtat slå för första gången (efter lite letande) vecka 10 (9+4). Men dom sa att det är ganska stor chans att de inte skulle höra nåt, så ingen panik om det inte hörs hos dej på första gången :)!Onemore skrev 2016-11-22 18:38:41 följande:Vad skönt med någon mer som inte känner så mycket nu. Ja, funderade på om det kunde vara lite "spökvecka" nu, så kan det nog vara då. Nä, det är inte lätt men man får bara försöka som sagt. Tack :) -
Oj nej :( styrkekram!trollis86 skrev 2016-11-23 11:23:14 följande:Får tyvärr gå ur gruppen, fick missfall inatt. Jobbigt eftersom jag egenligen skulle på inskrivning idag och antagligen skulle på ultraljud om ca 1 vecka ???? istället fick jag gå på ultraljud idag och se så det mesta kommit bort ????
-
Jag! Har varit så i typ 3 veckor, känner typ ingenting. Bara liite molvärk sällan, ont i brösten och yrsel. Men annars njae, väldigt lugnt. fick dock höra hjärtat förra veckan, så det lugnade mig. Nu får man bara vänta :) jaa svullen mage på kvällarna jo! Är på vecka 11 10+3.SoMe skrev 2016-11-28 16:23:57 följande:Tror spökveckorna är här. Känner mig helt ogravid och bara degig. Magen är liksom inte där riktigt ännu. På kvällarna är den ju större, men på dagen ser jag mest lönnfet ut hehe.
Just mtp att jag varit med om MA och nu läser så mkt om dte är det ju inte heller utan att man börjar fundera i de banorna. Såg en levande bebis senast för prick en vecka sedan när vi skulle gjort moderkaksprov, och därefter kände jag den vid några tillfällen som små "fluppar" vid läggdags i förra veckan. men från helgen ingenting. 13+3 idag. Nån mer som tror sig vara i spökveckorna?
-
Jag är också väldigt smal, och vältränad. Har hört att om man är vältränad så kan muskulaturen typ hålla magen inne :D vet dock inte att stämmer det. Jag är i v.13 imoron och syns inget. Kvällarna är jag bara skitsvullen :DHayati skrev 2016-12-07 23:29:16 följande:Hej hej :)
Jag är gravid i vecka 14 men har nog precis insett att jag faktiskt verkligen är gravid :) Bf den 12/6.
Under om någon annan var väldigt smal då de blev gravida och hur snabbt ni såfall började gå upp i vikt? Jag vägde väldigt lite när jag blev gravid och gör fortfarande det. Syns inget på min mage heller mer än vissa kvällar. Har hört barnets hjärtat så vet helt säkert att jag är gravid. Ser många som redan har fått ganska så synliga magar så undrar när min min ska komma :)
Är här några från Malmö? :)
-
Jag vill att mitt flickbarn heter Juni, och pojke Adrian eller Hugo. :)Estelle27 skrev 2016-12-09 14:19:25 följande:Är det någon som redan har namn klara? Tänkte att de kunde vara kul att höra och samtidigt få lite inspiration :)
-
Ja det är klart man får, men förstår inte befruktning augusti? Vecka 4+5? :DBellaas skrev 2016-12-09 13:33:40 följande:Hejsan!
Jag plussade igår det var dock inte planerat då jag bara är 17 år gammal.
Men nu när man har plussat och har en pojkvän som nästan blev glad över att jag + så är man ju själv ganska glad.
Vi tog beslut igår att vi förmodligen kommer behålla men de finns ju en massa att tänka på så man vet aldrig om han kommer ändra sig osv .
Som tur är så är vi inte mycket för o bråka , tvärtom så är vi väldigt förstående varandra osv.
Men nu när vi ändå bestämt oss så har jag gått in i hela "gravid" grejen.
Igår var det 5 dagar innan utebliven mens så jag + ganska tidigt . Stod på CB att jag är i vecka 1-2 men när jag kollar sista mensens första dag så är jag på 4+3 så jag är lite förvirrad dock så blir befruktningen någon gång i mitten av augusti.
Får man känna sig taggad och glad även fast man bara är 17 år?
-
aaaa! Ojdå, då förstår jag :)Bellaas skrev 2016-12-10 00:00:34 följande:Haha menar såklart "beräknat födelsedatum" såklart haha :) -
Jag! Yr i huvudet och svindel :(Astilbe skrev 2016-12-18 18:04:14 följande:Någon mer som har fått väldigt lågt blodtryck av graviditeten? Hur mår ni?
-
Hej! Ja har ordagrant försökt hitta den :D är i v.15 imorgon och hittar inget. Har absolut ingen mage heller, är platt som vad. Såg dock en levande bebis på ultra. Så någonstans är den gömd ????Strudel skrev 2016-12-20 21:32:19 följande:Hej allihopa,
Tänkte också hoppa in lite här har mest smygläst hittills :) Är 13+5 idag, hade KUB testet förra veckan o då såg vi en aktiv liten krabat.
Har någon av er försökt känna livmodern? Är väldigt orolig över missfall (har 4 tidiga MF i bagaget dock alla innan v 8) och tänkte det skulle vara ett smart sätt att hålla lite koll mellan ULen om saker o ting växer där inne som de ska :D På ett amerikanskt forum delades den här länken
www.gynob.com/fh.htm
där man i mitten ser att livmodern når ungefär till naveln vid vecka 20. Tyckte det var svårt att hitta livmodern först, med jag TROR att jag hittade min till slut (ska kännas ganska hård relativt till resten av magen, börja vid naveln och känn dig nedåt medans du ligger på ryggen). Den sitter väldigt långt nere fortfarande, bara två tre centimeter ovanpå blygdbenet nu i vecka 14. Nu blir jag nojig för att livmodern kanske borde ha kommit upp mer redan!