klaraPee skrev 2016-11-03 08:51:07 följande:
Är det någon som vet hur hårt man kan träna i början av graviditeten? Jag tränade konditionsträning (löpning, spinning) innan jag blev gravid och gör fortfarande. Har inga problem att komma upp i höga pulser/mjölksyrenivå som tidigare. Men är det någon som vet om det inte är bra? Har letat på nätet men hittar inget vettigt svar. Min kropp har inte sagt ifrån än och jag mår sjukt bra av min träning men vill ju undvika något som eventuellt inte är bra?
Det skulle jag säga bara är positivt! Fortsätt du. Finns ju många som gymmar hela graviditeten t.o.m. Så länge kroppen inte säger ifrån skulle jag köra på. Det är ju till fördel att ha bra kondition och vara hälsosamt vältränad. Jag är motsatsen till det haha. Har inte tränat (gått på gym/konditionstränat) på mer än 10 år tror jag. Har bara en väldig tur som har bra förbränning ändå (lite för bra för jag har mestadels varit underviktig) men kondition och muskler hade ju underlättat/förbättrat livet på många sätt (känner jag personligen). Har haft ganska ont i ryggen under tidigare graviditeter tex, och det hade säkert inte blivit lika illa om ryggen hade lite muskler hehe.
Kör på :) Hör med din BM om du är orolig.
Fick hem lite övningar på hälsosamtalet på mvc, så de uppmanar en ju att röra på sig.