Ost?
Hej!
Jag är i vecka 35 och har några gånger under graviditeten ätit Nacho de lux på TacoBar.
Kom på att det ju är ost i den maträtten. Kan det vara farligt för barnet???
Hej!
Jag är i vecka 35 och har några gånger under graviditeten ätit Nacho de lux på TacoBar.
Kom på att det ju är ost i den maträtten. Kan det vara farligt för barnet???
Ost får du ju äta, men helst undvika opastöriserad.
Ost får du ju äta, men helst undvika opastöriserad.
Med högsta sannolikhet pastöriserad hårdost.
Om osten platsar i delikatessdisken på ostbutiken kan man börja fundera. Typ specialostar, mögelostar osv.
Den osten är väl dessutom uppvärmd och smält? Då går ju vilken ost som helst.
Det är bara riven hårdost. Inte farligare än att ta en skiva på mackan.
Finns inga bevis för att nån mat är farlig egentligen. Det är ju bara rekommendationer ifall att..........Risken att det händer nåt finns ju där iallafall.
Fast det finns ju risk med att äta opastöriserad ost. Min kusin förlorade ett barn sent i en graviditet pga av listeria och då härledde de det till att hon ätit mycket mögelost under graviditeten så jag skulle undvika opastöriserad ost!
Fast det finns ju risk med att äta opastöriserad ost. Min kusin förlorade ett barn sent i en graviditet pga av listeria och då härledde de det till att hon ätit mycket mögelost under graviditeten så jag skulle undvika opastöriserad ost!
Tack så mycket för alla svar. Nä, någon mögelost är det ju inte. Smakar som vanlig ost och det torde det ju troligtvis vara. Nu slipper jag oroa mig. Tack!
Det är inte opastöriserad ost i en nachotallrik på Taco bar.