• Mia7

Emmaljunga Duo Edge 2006

Jag är i början av min graviditet och har nu kastat mig in i barnvagnsdjungeln. Har naturligtvis fastnat för en sort på en gång, och en av dom dyraste också såklart.
    Vi bara kolla lite med alla ni gravida/ mammor som har/haft en emmaljunga duo edge. Har ni varit nöjda, missnöjda? Vad va bra och vad var dåligt?

• Svar på tråden Emmaljunga Duo Edge 2006
  • Johnsson

*puffar*

Jag är oxå inne på att köpa en Emmaljunga Smart Duo....
    Väldigt fin vagn tycker jag!

• JenLa

Puffar jag med, är inne på exakt samma modell.

• Anirac76

Jag hade en duo edge -02 och var väldigt nöjd med den. Bromsen var dock inte den bästa, vet inte hur den ser ut på nyare modeller. Det var en handbroms, som inte var alltför pålitlig. Dessutom sprack själva handtagsskyddet på sidorna; inget som störde jättemycket, det gick också att åtgärda. Hoppas att materialet är bättre nu på nyare modeller. Hur som helst, det var en otroligt bra vagn och nu när nummer 2 ska komma tänker jag satsa på samma modell igen

• Mia7

Ok, kul att höra att du har varit nöjd. Dom har kommit med en annan sort broms nu, jag tror tom att det kanske var två dubbla.

• Madame Mom

Jag har en Emmaljunga Edge DUO-05 och är (har varit) supernöjd. En jättebra vagn som är både ombonad och säker. Den är ju inte helt lätt, om man nu är ute efter det, utan det är en "bastant" vagn. Det är en av de sakerna jag gillar bäst i och för sig. Att den är så stadig.. Så jag kan rekomendera den vagnen. Många genomtänkta grejer är det på den också.. som tex. det supersmidiga insektsnätet.. det jättebra regnskyddet.. vädringsluckan... etc. etc.

Lycka till i djungeln...!

• sannalainen

Hejsan.
    Har oxå haft en E-lunga Edge. Stadig och rymlig MEN......så tung! Det är anledningen till att jag bytte vagn. Det gick ju an när bebben var nyfödd, men man får ha styrka att knuffa runt den vagnen.

• Fisan1

Vi har oxå köpt en EL edge duo combi 05...vi fastnade för den direkt..tycker d verkar vara en rejäl vagn oxå e den ju så snygg

• nessie72

Hade en emmaljung edge till min första son...har aldrig varit så nöjd med en vagn som då!!!!
    HAr nu en brio till andra sonen och måste säga at jag gillade emmaljungan bättre....fast den var tyngre än vad brio är...

Lycka till i barnvagns djungel

• Snäckan05

Jag har en duo edge -06. Är jätte-nöjd med den. Minus är att den är tung och tar stor plats (i bilen). Men det possitiva uppväger!

• mariaviola

Jag har också precis börjat titta på vagnar. emmaljungas vagnar är dom jag hittills tycker bäst om.
    hur mycket betalde ni för er. så att man vet lite..

• Superlinda

Har idag beställt en edge duo -06 (svart), fick betala 6690 kr tror jag att det var.. Var inne på en smart duo ett bra tag men idag bestämde vi oss för en edge istället

• Skrinda

Har en Classic duo combi (typ samma sak) och är supernöjd! Lättkörd, även i snömodd och går att packa massa matkassar i varukorgen. Bebis kommer upp högt och ombonat och liggkorgen är jätterymlig!

• annelie1977

vi har en edge 02- är jättenöjd men har två saker som är - gummit har släppt på handtaget samt som en föregående svarare har sagt så är handbromsen inte att lita på i alla lägen.

• Lena1976

Hej

Vi fastnade för en smart duo combi emmaljunga-06....tycker den verkar super bra
    Vi fick betala 4995:- o då ingår hjul, sitt del, skötväska, åkpåse.

• Johnsson

Lena 1976:Vi står oxå & väger mellan en Smart & en Edge...
    Där är ju inte såååå stor skillnad mellan vagnarna...Eller???
    Jag tror det blir en Smart(svart) här med...

• Jessica24

Vi köpte nyligen en Emmaljunga Edge Duo Combi (Sport Carbon med Sport-chassi) och vi betalade ca 7000 kr för den.
    Är än så länge jättenöjd med vårt val.

/Jessica24

• Johnsson

I Tisdags var vi & beställde vår vagn!!!
    En svart Emmaljunga smart duo Combi blev det...Vi tittade först på en Edge med sport chassi,men den var så himmla styv & tung,så det blev en smart!! Jättenöjda!!

Svar på tråden Emmaljunga Duo Edge 2006