Inlägg från: Anonym (Adhd-mamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Adhd-mamman)

ADD/ADHD utredning som vuxen

Känner igen mig i allt. "Snällt" barn, lugn i skolan men myror innuti kroppen. Kan inte räkna matte o har känner mig dum o värdelös alltid. Men, är samtidigt helt grym i jobbet och har aldrig sökt jobb utan blivit uppraggad pga att jag e så effektiv och uthållig. Trasig jobbig tonår, skar mig, mycket alkohol o droger. Blev gravid vid 25+ och fick mer ordning på mig. Bästa som hänt. Sen blev jag utbränd vid ca 38 års ålder. Fick utredning o diagnos när jag var 42. Bästa som hänt mig. Äter nu Ritalin och har fått mitt liv tillbaka. Det är fortfarande inte tyst i huvet men det är som om volymen har sänkts lite grann. Jag kan tänka klart och mitt svartvita beteende är mer grått idag. Så positivt med diagnos o medicin. Kan förstå mig själv på ett helt nytt sätt. Massor av terapi också givetvis.

• Anonym (Adhd-mamman)
    Fiiee skrev 2016-10-14 14:27:55 följande:
    Hehe! Vad roligt för er! Rastlösvirrpanna och adhd-mamman

Jag har också lyckats få dom jobben jag velat ha

Lite komiskt är det. Sen när jag väl fått jobbet jag velat ha såååå himla mycket så börjar jag direkt leta nytt jobb. Och så får jag det... och ja.. så har det varit hela livet..

Jag har hört att adhd personer ofta är väldigt karismatiska.

Och jag tror det stämmer rätt bra.

Jag får alltid det jag vill. Och jag vet hur jag ska få det.

Gillar att jaga. Jobb.. killar... typ..

Dock är jag ju gift nu.. men är vi ute så kommer alltid en hög med killar fram och flörtar. (Vill inte skryta nu, för jag e nog inte jätte snygg utan det är nog mera hela paketet. Glad, frispråkig typ )

Och att jag har lyckats vara i samma relation i 14 år fattar jag inte! Det har inte varit lätt. Inte för mig, inte för honom.

Men jag jobbar på att tänka efter FÖRST när det gäller min man. För det finns ingen som bra som honom.
    Ja haha, så är det. Tror också, helt utan att skryta, att vi kan uppfattas som karismatiska, "starka", personligheter. Charmiga o lätta att prata med. Är grym på att bekräfta andra få jag på något sätt kan sätta mig in i den personens sits.

Och jakten.... På jobb, killar, resor, ja you name it. Nytt nytt nytt. Hela tiden. Aldrig nöjd. Kicksökeri. Sååå tröttsamt. Har blivit sååå mycket lugnare av medicinen. Det är underbart.
  • Anonym (Adhd-mamman)
    Anonym (rastlös virrpanna) skrev 2016-10-14 23:17:54 följande:

Åh så likt :).

Söker nytt nytt nytt jag med. Kickar, nya människor, nya jobb, ny träning, nya män....blir ointresserad och totalt off när någon vill ha mig för mycket....rastlös...blir aldrig tyst i hjärnan. Men...jag har för ett år sen hittat klättring! Det blir tyst i huvudet! Älskar det! Vill upp på väggen varje dag varje minut :). Blir något manisk. Men så fantastiskt underbart!

Ja precis. Man blir liksom besatt. Tills man tröttnar. Kan bli helt manisk när jag kommer på nåt "nytt" jag vill göra, allt från gå en yoga-kurs till testa ett nytt stickmönster till möblera om, måla om, bli vegetarian etc etc. Man går helt in i det till 110% för att tröttna två veckor senare. Eller två dagar. El två timmar. Så sitter man där ned dyr-köpt garn, en yogamatta i hörnan o färgburkar överallt för att man inte orkar plocka bort. Så blir det stående tills nästa ryck kommer, allt från dagar till månader. Eller i värsta fall år. ????????????
  • Anonym (Adhd-mamman)

Skulle va smilysar där.

• Anonym (Adhd-mamman)

Jag har en dotter på 16 år. Jag ÄLSKAR att vara mamma och tycker att jag är en riktigt bra mamma. (På alla andra områden känner jag otillräcklighet, dålig självkänsla osv, och självklart även i mamma-rollen ibland). Men, jag har varannan vecka sen hon var 5 och vi har vansinnigt roligt. Vi är supertajta idag. Tror hon också har adhd el ev add, hon är mycket blygare än mig. Jag är en rolig, barnslig mamma men ändå supertydlig. Sätter gränser eftersom jag själv är/var väldigt gränslös. Jag ger henne mycket av det jag själv saknade. Massor av kärlek.

Svar på tråden ADD/ADHD utredning som vuxen