ADD/ADHD utredning som vuxen
Hoppar också in här :D
Har efter 28 år fått min diagnos ställd trots jag sen litet barn varit överaktiv men att tidiga utredningar aldrig gick av och halkade bort någonstans..
Har pågått en utredning sedan 2014
Oktober 2015 fick jag Specifik läs & skrivsvårighet
September 2016 fick jag diagnos svart på vitt medelsvår ADHD med personlighetsdrag av autism inbakat
Har nu påbörjat Concerta och första veckan d.v.s förra veckan gick jag på 18mg/dygn lägsta dos och fick bra inverkan direkt och inga biverkningar mer än lite ont i huvudet som är vanligt
Nu sitter jag på dos 36mg/dygn och samma där bara lite huvudvärk
Men allt känns så betydligt lättare kan jag lova :)
Har under alla mina år genomgått mycket ångest, deppression m:m dock aldrig något självskadebeteende.
Så nu använder jag medeciner
Concerta 36mg/dygn
Cipralex 10mg/dygn (SSRI)
Zopiklon 5mg/natten
Inderal 10mg/natten
Som ni med ADHD kanske vet har man ofta väldiga problem med insomning och därför får jag ta både zopiklon som lugnar hjärnan och inderal som lugnar hjärtat.
Har även fått hjälpmedel fort och fick en arbetsterapeuft innan pappersintyg blev skrivet så har hunnit få hjälpmedel som kedjetäcke 6kg, planeringstavla, komihåg dosett för medeciner som larmar vid olika klockslag m:m
Dock planerar jag och sambon barn och försöker nu få tillökning så måste läsa på med om hur medeciner påverkar.
Concertan finns det inga studier på eller inkomna biverkningar
Cipralex kan jag ju trappa ner