Anonym (rastlös virrpanna) skrev 2016-10-17 12:24:30 följande:
Vad är era svårigheter?
Kanske kan vara intressant att berätta om mina svårigheter då jag har add och drag av Asperger.
Otroligt svårt att komma upp på morgonen
Svårt att somna på kvällen (tankar snurrar)
Otroligt svårt att komma igång med saker och när jag väl gör det så har jag svårt att avsluta. Väldigt mycket blir bara halvfärdigt.
Skjuter upp allt till sista sekund
Är därför alltid stressad
Kommer ofta för sent alt i tid men då hade jag planerat att vara tidig.
Inget tidsbegrepp
Dåligt selektivt minne, kan inte komma ihåg fler siffror än fyra, minna inte namn eller årtal så historia i skolan gick ju jättebra...inte.
Spenderar halva mitt liv med att leta efter saker jag just hållit i handen.
Glömmer ofta det jag eg skulle åka och handla men kommer hem med en massa annat.
Inte impulsiv, tvärt om extrem beslutsångest och det kan ta ett halvår för mig att få upp en lampa för att jag inte vet exakt var den ska hänga. Detta efter ett halvårs jagande efter den perfekta lampan.
Har jättesvårt att ha flera saker på gång samtidigt (inte multitasking för det är jag bra på) som tex fixa födelsedagskalas, hålla reda på föräldramöten, gympapåsar, jobb osv under samma period.
Skjuter på allt som kräver tankeenergi eller är tråkigt samtidigt som jag inte vet exakt hur man gör. Jag har tex aldrig frostat av min frys eller djuprengjort ugnen. Det fixar min mamma om jag ber snällt.
Kan inte hålla växter vid liv eftersom att jag glömmer bort dem.
Har lidit av dermatillomani (pillar på sår/finnar) men har tack vare lösnaglar och pilla med mobilen is kunnat skuta. Är tydligen vanligt vid add och är ist för tex de med adhd som rycker med benet.
Social fobi
Ångest
Tycker det är sjukt jobbigt att baka/laga mat som kräver tid/tålamod och att följa ett recept.
Växlar mycket i humör. Är allmänt melankolisk men inte deprimerad.
Blir otroligt trött av att tex ha gäster. Har barnen kompisar över blir jag helt slut även om jag inte ens pratar med dem.
Har en miljon idéer och planer men lyckas aldrig få dem förverkligade.
Har svårt för förändringar. Har med åren lärt mig att ha plan b och c ifall det inte blir som jag tänkt mig.
Vill veta vad som kommer hända och har svårt med spontanitet.