Fiiee skrev 2016-11-13 20:32:43 följande:
Ja. Jag ska börja göra det nu. Alltså stiga upp extra tidigt. Kanske två timmar innan. Dock är det väldigt svårt eftersom jag är extremt trött. Har svårt att somna. Och när jag väl somnar så sover jag fruktansvärt oroligt. Min hjärna vilar inte ens på natten
Vet inte hur det är med er? Hur sover ni?
Sjukt svårt att somna på kvällen. Alltid som piggast just då och känner hur kreativiteten flödar och jag äntligen får saker och ting gjorda. Gått på sömntabletter hela mitt vuxna liv för att kunna somna innan sennatten. Sedan sover jag som en stock och har helt omöjligt att vakna på morgonen. Har en bombväckarklocka och inte ens den vaknar jag helt säkert av. Fått sparken från många jobb för att jag försovit mig för många gånger. Skulle egentligen behöva boendestöd och väckning men försöker hanka mig fram utan.
Det sägs ju att adhd i grund och botten delvis handlar om svårigheter att reglera vakenhetsgraden och det stämmer i alla fall på mig. Antingen slö som en smörkniv eller hyperaktiv.
Mediterar idogt sedan några år och det har fått mig mer harmonisk och balanserad. Blir inte längre lika trött eller uppvarvad. Har också bättre koncentrationsförmåga. Kräver mycket jobb men kan varmt rekommendera det.
Men varje morgon är en kamp. Hjärnan vill inte vakna. Går in i skåpsluckor och om jag inte glömmer nycklarna så glömmer jag mobilen eller plånboken och vi är alltid sena och stressade.