Anonym (Annonyym kille) skrev 2016-11-08 00:10:12 följande:
Tack för alla svaren :)
Jag har en fråga bara om hur jag ska hantera vissa saker nu.
Ett exempel är att jag skulle fixa nåt runt huset, inte så jättesvårt men det tog ett par år innan jag påbörjade arbetet. Och två somrar senare är det fortfarande inte klart.
Men stora frågan är att jag måste fixa ett boende men är inte aktiv alls. Jag har inte sökt än och det har nog gått typ 2 månader :(
Jag hade hyresskulder för 15-20år sedan men inte nu och jag tror att det är rätt kört för mig att få en lägenhet.
Jag känner att jag måste få nån hjälp med det annars kommer jag bara bo kvar hos exet år efter år och det vill varken hon eller jag.
Jag får förresten panik och blir rastlös när hon åkt iväg vill gärna veta ilken tid hon kommer tillbaks. Det handlar inte om att jag vill ha kontroll på henne som det kanske ser ut när man läser det här utan att jag blir rastlös och vet inte vad jag ska göra.
Så hur ska jag ta itu med mitt bostadssökande? Involvera en kompis, låta exet hjälpa, hon har skickat några länkar på lägenheter som jag inte sökt.. Blir liksom inte av.
Allt blir liksom för mycket och då orkar jag liksom inte ta tag i det. Man kan nästan säga att jag blir lite apatisk.
Är det nån mer i liknanse situation och isåfall hur löste ni det?
En grej är att försöka få till en utredning illa kvickt. Kan vara lång väntetid så tryck på dom på vårdcentralen, eller ta kontakt med psykiatrin direkt istället (på vissa håll går allt via vc o på andra håll går man direkt till psykiatrin, vet inte hur det är i ditt fall).
Har du jobb? Hur fungerar det isåfall?
Eller kontakta soc o berätta hur det ligger till, dom kanske kan hjälpa eller ge råd i bostadsfrågan?!
Känner iaf igen detta med att när det blir för mycket så orkar jag inte göra nåt alls, utan blir trött bara. Nån slags apati.
När man väl har en diagnos på papper kan man får stöd o hjälp lättare, du har rätt till det.