Fiiee skrev 2016-11-19 11:09:42 följande:
Intressant tråd.
Hoppas det går bra att jag frågar dig i denna ist?
Hur gammal var du när du fick din diagnos?
Hur gammal är du nu?
Har du någon form av anpassat jobb?
Jag antar att jag kommer att få anpassat jobb, och ev lönebidragsanställning.. eftersom jag har extremt svårt att koncentrera mig längre än 45 minuter åt gången. Och dom 45 minuterna gör mig extremt trött om det är något viktigt jag måste koncentrera mig på.
Hur funkar ditt förhållande? Jag tänker lite.. min man blir så oerhört trött på min oreda och kaos.. min oförmåga att strukturera upp saker.. att jag säger saker som jag inte menar.. som jag ångrar sedan.. ja.. listan kan göras lång.
Jag hoppas att han nu ska få lite förståelse för hur jag funkar och varför jag är som jag är. (Men svårt det där, eftersom jag knappt vet det själv ännu. Men visst har jag fått många aha-upplevelser)
Svaren finns redan i min tråd, men jag var 40 el 41 när utredningen var klar. 45 nu.
Mitt jobb är inte anpassat men jag jobbar som säljare åt två bolag i samma koncern. Har tre liknande tjänsteområden som jag säljer inom och mitt distrikt är enormt. Planerar min dag själv så friheten är gränslös så länge pengarna rullar in.
Mitt förhållande fungerar bra, men det var hon som fick mig att göra utredningen och hon har viss insyn i hur det fungerar. Jag tror inte jag skulle kunna leva med nån som är som jag, fast jag har aldrig träffat en till sån. Det svåraste är att veta vem man är eftersom jag fungerar olika beroende på dagsform och en miljon andra grejor. Har en enorm erfarenhet från många olika yrken men ingen av dem är jag. Hatar försäljning men jag råkar vara bra på det. Det finns ingenting jag skulle vilja göra på heltid, så jobb och identitet är mycket svåra saker. Har aldrig identifierat mig med en utbildning eller ett jobb fast jag har haft flera av varje.