Anonym (N) skrev 2016-09-28 23:31:50 följande:
hur vanebildandet sker är ytterst individuellt!
sen förutom att cannabis kan vara beroendeframkallande finns det andra nackdelar med denna vana - dels kostar det en del för hushållet, dels är partnern tvungen att umgås med en förändrad personlighet av den som röker på, dels påverkar cannabis hälsan på icke-främjande sätt,
nu ska vi inte starta holywar angående fördelar av cannabisbruk,
utan alla människor får välja själv om de vill leva med missbruk i sitt hem eller inte
när jag träffade mitt ex, rökte han 5 ggr om dan, jag sa direkt att det här funkar inte och vi kan inte vara tillsammans om du inte slutar.
så slutade han.
sen började ju igen, efter att vi separerats, men det är en annan historia
Att säga det är vanebildande, är en beskrivning att det få som blir beroende.
Cannabis har en väldigt låg siffra i de som for en problematisk konsumtion man pratar om siffror på ca4%.
Och en sak vi ska veta bland dessa vanebildande sakerna, det är att de flesta utvecklar inget beroende eller missbruk överhuvudtaget.
Men vissa blir sexmissbrukare, spelmissbrukare eller shoppingmissbrukare, och det kan man diskutera varför.
Det händer fall där folk överdriver nått, så är det med allt.
Inget i livet är väl direkt hälsofrämjande, allt är i princip farligt om man överdriver.
Sen har jag aldrig förstått poängen med att bestämma över andra människor, är det en personlig sak som ska få en må bättre?
Eller vad gömmer man sig för bakom motiv till detta?