• MammaJD

Bilbarnstol utomlands

Vi var precis utomlands och valde faktiskt att ta med egna stolar till våra två barn. Inte så krångligt som jag trott och de klarade resan utan skråmor. Tyckte stolarna var både dyra och inte så säkra om vi skulle ha hyrt.

• MammaJD

Vi har acta graco och britax multi tec men har köpt på blocket så vi är inte lika rädda om dem som jag förstår att ni måste vara =) 

• MammaJD
    Joico skrev 2016-09-27 20:31:05 följande:
    Väldigt konstigt resonemang! Det är ALLTID jättenoga med bilbarnstolar. Man vet aldrig hur de hanterats när man köper begagnat eller hur de hanteras som bagage om man tar med dom på flyg. Minsta spricka i plasten och stolen kan vara värdelös vid en krock. Det spelar inge roll om man köpt en stol begagnat eller ny för 5000, man ska ALLTID vara väldigt försiktig och rädd om dom
    Men hur kan du tolka det som att jag skulle åka med mina barn i trasiga stolar? Jag menar så klart att skulle det ha blivit en spricka eller liknande så att vi var tvungna att kassera stolen så hade inte vi gråtit över det. Fast jag tror att du är mer upprörd över att vi köper begagnat....
  • MammaJD
    SerenityW skrev 2016-09-27 15:04:00 följande:

Hur funkade det att checka in? Kostar det extra? Så installerade ni vid flygplatsen o så också förstår jag. Var det inga problem?

Flög med SAS och kostade inget extra. Precis som med allt specialbagage så var det inga problem att checka in.
Svar på tråden Bilbarnstol utomlands