Anonym (J) skrev 2016-10-04 21:45:35 följande:
Jag har aldrig visat cellförändringar under dessa 16 år förrän nu i somras. Men det var inte bara cellförändringar, det var livmoderhalscancer. Så jag hade ingen aning om att att jag hade hpv.
Oj! Jag beklagar. Hur går det för dig nu, fick dom bort allt eller är du under behandling?
De säger ju och man läser ju att det oftast tar måånga år innan det utvecklas till cancer men klart att det finns undantag. Har du gått på alla dina cellprovtagningar eller har du missat någon?
Förlåt för att jag har tusen frågor här, du behöver såklart inte svara om du inte vill.
Mina cellprover har alltid varit bra fram till förra året, då hade jag 2a gradens förändringar och 1 år senare (hoppade över 6månaderskontrollen för var inte orolig) och då hade jag 3e graden och koniserades igen i kombination med en skrapning av livmoderhalsen. I januari är det återbesök. Har aldrig varit orolig över cancer fram till den senaste koniseringen och nu när man förstår att man kommer att få leva med viruset resten av livet så får man sig en ögonöppnare.