Korkad
Jag är så otroligt korkad, det är nästan fantastiskt hur korkad man kan vara. Jag är 28 år, har det enklaste jobbet man kan utföra då jag inte skulle klara av något annat.
Har stor familj där alla har högavlönade jobb. Jag är svarta fåret som de försöker peppa. "Sök in till de interna utbildningarna så du kan stegra" etc. Etc.
Jag har gått en intern utbildning (liknande upplägg som högskola.) Samma sak där. Så otroligt korkad, ingen ville vara i min grupp, och tro mig, jag förstod dom!
Min sambo vet jag tycker att jag är korkad. Hon är dock väldigt snäll så hon försöker sitt bästa för att inte nämna det för mig.
Om ni undrar vad som kännetecknar ordet korkad i mitt fall är: Kan inte förstå beskrivningar (Ikea och liknande.) Jag kan inte liksom se framför mig vart man ska börja när jag ska göra nya saker. Grova inlärningssvårigheter. Sådant som andra lär sig på en kvart skulle jag kunna sitta i flera dagar med. Fattar inte TV, datorer, U name IT. Någon kommer påtala "bristande intresse?" Absolut till viss del, men även där intresset finns är jag långt trögare än andra människor.
Det jag har är att jag är bra med människor och duktig på att skriva.
Och NU till frågan. Kommer jag överleva som pappa? Min sambo är nog inte främmande för att skaffa barn inom två år. Jag däremot är livrädd. Jag är en vuxen man som ser sig själv som utvecklingsstörd. Hur fan ska jag kunna ta hand om ett barn? Det krävs ändå en hel del praktiska göromål för att ta hand om ett barn.
Bara lite intresserad av feedback, för jag är riktigt förvirrad över framtiden!